maanantai 20. kesäkuuta 2011

The beginning

Olen Heini ja täytän huomenna 17 vuotta. Reilu kuukauden päästä suunnilleen lähden EF:n kautta kohti  Californiaa viettämään vaihto-oppilasvuotta. Kavereiden pienen painostuksen jälkeen päätin perustaa blogin, jossa voin sitten heille ja kaikille muillekin kiinnostuneille kertoa kuulumisia toiselta puolelta maailmaa. Tämä onkin sitten ensimmäinen yritys blogin kirjoittamisesta.

Näillä näkymin olen menossa Santa Mariaan, noin 100 000 asukkaan kaupunkiin, joka sijaitsee hiukkasen Los Angelesin yläpuolella noin 20 km päässä meren rannasta. Lämpimältä näytti ja lunta oli viimeksi ollut tammikuussa 1882. Kivalta kaupungilta vaikuttaa ja on tosi kiva päästä vähän isommalle paikalle, kun usein vaihtarit päätyvät niin pienille paikoille. Perheen yhteystietoja mulla ei vielä ole, mutta niiden pitäisi tämän viikon aikana tulla. Perheessä kuitenkin pitäisi 4 lasta olla, 2 poikaa ja 2 tyttöä. Nillä on jo aiemminkin ollut 2 vaihtaria.

Mulla on ollut vähän epätavallinen perheen hankkimis prosessi, kun olen ollut jo 2 muussakin perheessä väliaikaisesti, jotta aluevalvoja saa pidettyä minut omalla alueellaan. Olen siis tiennyt kaupungin jo maaliskuusta, mutta ensimmäiset yhteydenotot sain vasta nyt kesäkuussa.

Aluevalvojaan ja muihin alueen vaihtareihin olen päässyt jo tutustumaan ja aluevalvoja vaikuttaa kyllä tosi mukavalta ja aktiiviselta. Se on luvannut järjestää meille paljon erilaisia aktiviteetteja, esimerkiksi 4 päivän retkeä Las Vegasiin ja Grand Canyonille, ja sitten paljon pienempiä tapaamisia esim kurpitsojen kaiverrus-ilta.

Yritän tänne kirjoittaa mahdollisimman usein. Enemmän varmaan sitten kun pääsen jenkkeihin vuotta aloittamaan ja ehtii tapahtua enemmän. Kirjoittakaa paljon kommentteja, niin on kivempi munkin kirjoittaa tänne, kun tiiän että on lukijoita!

11 kommenttia:

  1. heinii tästä tuli just hyvä:D ja mä tulin heti kommentoimaa tätä että sitte varmasti muistat kirjottaa ja kertoo kaikki sun jutut(: ja onneks olkoon täälläki vaikka oon vielä vähä aikasessa(:
    -Neea
    ja kun mulla ei oo blogia niin laitan mut nimettömänä ja nimesin itteni tähän viestii. kun en oikee tajunnu tätä nimeemis juttuu:D

    VastaaPoista
  2. Jeeee sä teit sen! Hyvä Heiniiii!

    Varo vaan, tuun heittää tänne sun kommenttiboksiin kaikkee turhaa ku ikävöin sua koko ens vuoden :)

    VastaaPoista
  3. Hei jes tosi kiva ku alotit kirjottaan tätä blogia :) Onpahan helpompi seurailla sitä sun vuotta siellä isossa amerikassa sitte :)

    VastaaPoista
  4. Haha Neea valitse toi Nimi/URL osoite nii saat sun nimen tonne ylös tai voit tietty tollenki kirjottaa :DD

    Ja pööh luen Jemina sun kommentteja ihan innoissani siellä ku kuitenki mulla on viel kovempi ikävä.

    Jaa ellu koita säki järkkää sun vuotta tai kielikurssii tai minne nyt sit meetkään nii ei tarvii vaan täällä suomessa jäädä haaveilee lähtemisestä :)

    VastaaPoista
  5. heissan vähä siistii!!! musta tulee sun tai tän blogin aktiivinen lukija:D mullakaa ei oo tota blogia enkä tajunnu tota nimi juttuu joten keksin mulle salanimen:D ainii sä et varmaa tiiä ees kuka oon mut ehkäpä arvaat, heheh!!!

    T:piipingman

    VastaaPoista
  6. hehee ei tarvinnu yhtään miettii kuka saattaisit olla, tunnistin heti sun salanimestä ku se on niin loistavan sopiva sulle! :)

    VastaaPoista
  7. Tää on just hyvä!! Musta tulee sun ahkera seuraaja! Muista kirjottaa ahkerasti, koska mulla ainaskin tulee olemaaan ihan hirveä ikävä<33

    VastaaPoista
  8. Hyvalta vaikuttaa :) Kiva seurata sun elamaas sit siela kun oon ite just kotiutumassa Portlandista :) Ja en tie meneeko vaihtarit yleensa johonki parin sadan ihmisen kyliin, usein menee ihan sellasiin normikokosiin. Tai no, mita ite paasin aika isoon kaupunkiin, tyyliin joku puoli miljoonaa :) Mut nii, pida hauska, sulla kavi kylla tuuri ton sun aluevalintas kanssa! :)

    VastaaPoista
  9. Jee joo Kia niin mullaki sua (:

    Ja Vk oonkin sun vuotta Oregonissa seuraillut sun blogista melkeen ihan sieltä vuoden alusta asti :) Ja todellakin kävi tuuri alueen kanssa, koska mun aluevalintaan kuului myös paljon semmoisia paikkoja joihin en olisi hirveesti halunnut.

    VastaaPoista
  10. valitsitko ton alueen vai tuliks sattumalt? :)

    VastaaPoista
  11. Valitsin joo länsirannikon, mutta oli silti onnea, koska siihen kuului monta osavaltiota ja pääsin tänne parhaalle paikalle :)

    VastaaPoista