maanantai 9. tammikuuta 2012

5 months

Moi. Tänää on mun 5 kuukautta Amerikassa päivä! Täällä ei oo tapahtunu oikeen mitään taas. Sen jäkeen ku olin ollu pari päivää kipee, meillä oli perhepäivä ja käytiin leffassa kattomassa chipwrecked eli uusin pikkuoravaleffa.
 
Sitte oli uusivuosi, joka oli iso pettymys täällä. Me ei tehty yhtään mitään erikoista ja täällä on raketitkin laittomia ampua. Ulos ei saanut mennä, koska ihmiset ampuu pyssyillä ilmaan ja ne luodit voi laskeutua tosi pitkällekin siitä ampumispaikasta, joten ainoo turvallinen paikka on sisällä.
 
Pari päivää leikin aamusta iltaan veljen kanssa ja sitten alkoi jo aika paljon ärsyttää koko veli kun se ei jättänyt mua yhtään rauhaan. Mut sen pitäis nyt helpottaa kun koulu alkaa, koska sitten sillä on jotain muutakin tekemistä joka päivä.
 
Me leikitään campingiä (veli vähä hermostu mulle kun mun piti minuutin välein käydä kattomassa miten mun tiny tower peli iPodilla etenee):


Yhtenä päivänä Therese ja Sandy tulivat meille yöksi. Sandy on vaihtari Thaimaasta ja se on mun interior design tunnilla. Se on aina yksin eikä puhu ikinä kellekään. Ajattelin sitten tossa just ennen lomaa olla sille kiva ja mennä juttelee ja nyt lomalla aika paljon tekstattiin ja kutsuin sen sitte tänne meille. Sandy on kiva kyllä, mutta puhuu niin hiljaa etten meinaa kuulla mitään ja sen enkku ei oo kauheen hyvää. Pelattiin just dancea ja katottiin yöllä kolme leffaa: Wrong turn, Easy A ja Proposal. Seuraavana päivänä Sandy lähti aiemmin kotiin, mutta Therese jäi tänne ja käytiin mun perheen kanssa Nipomossa syömässä pizzaa ja sitte käytiin shoppailemassa Santa Maria mallissa. Ostin kengät..  


Viime perjantaina menin koko päiväksi Jasminille. Sinne tuli myös Therese, Maddi, Bailey ja Jeromine. Mä en oo enää hirveen hyvä kaveri ton Jerominen kanssa, koska se on kunnon valittaja ja tosi negatiivinen koko ajan. Se ei myöskään tykkää sen isäntäperheestä ja olen sille kolmesataa kertaa sanonut että mitä mä tein kun mun eka perhe ei toiminut ja että se oli paras asia mitä oon täällä koko vuotena tehnyt.
 
Ja kun se valitus ei lopu pelkkään perheeseen ja siihen että Jenkit ei ole yhtä hyvä kuin Ranska ja me sen kaverit ei olla yhtä hyviä kuin ranskalaiset kaverit, vaan se on ihan sen koko elämä joka tuntuu olevan huonosti. Ja sitten kun se ei siellä kotona puhu kellekään, niin se on löytänyt luottokuuntelijakseen mun host äidin, jolle se tulee avautumaan kaksi kertaa viikossa ennen koulun alkua, niin kuulen joka ikisen sen ongelmista, koska joudun itekin odottamaan koulun alkua siellä luokassa.
 
No tällä kertaa oli ihan okei koska siellä oli monta muutakin ihmistä. Leivottiin (tai Jasmin ja Jeromine leipoi) jotain raskalaista hyvää ja sen jälkeen käveltiin yhteen meksikolaiseen ravintolaan syömään fried icecream. Mä maistoin vaan vähän Theresen jätskistä ja se oli tosi pahaa.. :D 
 
Illalla mentiin rullaluistelemaan semmoseen sisähalliin. Siellä sitten kun lähdin luistelemaan niin huomasin, että mun kännykkä ei ollutkaan enää mun taskussa. En löytänyt sitä mistään ja yritin soittaa Jasminin äidille että voisko se kattoa jos jätin sen niitten autoon, mutta se ei vastannut. Olin siellä sitten tosi huolissani että missä mun kännykkä on ja kun olin kertonut että mä tuun kotiin yheksältä, mutta saatiinkin kyyti vasta tuntia myöhemmäksi Maddin äitiltä, niin en pystynyt kertoa mun perheellekään että tuun vasta kymmeneltä, koska mulla ei ollut niitten numeroita missään muualla kuin mun kännykässä. Luistelun jälkeen kun mentiin vaihtamaan kengät takasin jalkaan, niin löysin onneksi sen kännykän :) se oli tippunut mun kenkien viereen.
Tottakai mun ainoo kuva siit luistelupaikasta on tota laatua:




Leivoin tänään pullia kun mun perhe on toivonut että ne sais maistaa laskiaispullaa. Täällä ei olla raesokerista kuultukaan, mutta laitoin niitten päälle erivärisiä nonparelleja ja noi valkoset jopa näyttää ihan aidoilta pullilta. Nää on myös kysellyt että milloin teen makaroonilaatikkoa, niin sitä syödään varmaankin ensi viikolla.
 
Tänää en ookaan muuta tehnyt kun leiponut pullaa, pessyt astioita ja ollut koneella. Tässä on vielä noin kolme tuntia ennen kuin kukaan tulee kotiin. Vähän tylsää, mutta ihan kivaa että on vähän omaa aikaa vihdoinkin. En ikinä ennen viettänyt näin paljon aikaa yhtään kenenkään kanssa kuin mitä nyt olen tän perheen kanssa.
 
Paitsi nytten alkaa criminal minds! Jeeeee se tulee täällä oikeesti joka päivä ainaki viis kertaa.

Oon tota trackia alkanu miettimään uudestaan. En oo ihan varma alanko sittenkään tekemään sitä. En tiiä jaksanko niitä treenejä joka ikinen päivä  alkaen heti kun ilmottautuisin sinne ja kestäen koko kevään. Ja siellä teamissa on Jon ja Andrew molemmat. Yritän vähän vältellä niitä molempia. Plus Jeromine sanoi että se aloittaa trackin myös. Oon kyllä aika varma ettei se jaksa koko kautta, se esim kävi kaks kertaa softballissa ja lopetti sitten. Ja joutuisin joka kerta odottamaan dadia että sen softball treenit loppuu ja ainkin cross countryn jälkeen Jonin piti aina välttämättä päästä puhumaan mulle ja jouduin kuunnella sen syvällisiä selityksiä joka ikinen päivä ja en tiiä pystynkö kestämään sitä koko kevättä. Varsinkin kun juoksemaan pääsen täälläkin (tosin mulla ei oo kauheen hyvä itsekuri tän lenkkeilyn kanssa nii joukkueessa juoksemalla tulis välillä oikeesti tehtyä jotain)

2 kommenttia:

  1. haha voivoi ku on ikävä niit perjantai hetkii kun kerroit mulle mitä criminal mindsissa on tapahtunut! oot ihana heini:)

    http://oneofakind-tran.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. Mullakin on ikävä :) Tääl menee uusin kausi criminal mindsia ja mul jäi yks kausi välistä ku Suomes ei oltu ehitty näyttää sitä vielä :(

    VastaaPoista