keskiviikko 14. maaliskuuta 2012

Baby Mama

Maanantaina koitti se mitä olen pitkään odottanut, sain yöksi elektroniikkavauvan :DD Luulin aina että se on vaan jotain mitä me luullaan että jenkit tekee ja mitä nähdään vaan telkkarissa, mutta todellista totta on siis että täällä on kouluissa lastenkasvatuskursseja, joilla oppilaille annetaan noi vauvat, jotta he sitten näkevät kuinka raskasta hommaa vauvasta huolehtiminen on. Ohjelman nimi on Baby Think It Over -program ja sen on siis tarkotus opettaa että kannattaa miettiä kunnolla mihin ryhtyy jos meinaa hankkia lapsia liian nuorena kun pitää käydä koulussa ja ei ole aikaa ja rahaa. Mä en ole tuolla kurssilla meidän koulussa, mutta mun host äiti opettaa sitä ja oli sitten niin kiva että antoi mun osallistua, vaikkakin sillä ehdolla että en tuo sitä omaan kotiin :) Theresen perhe majoitti sitten mut ja vauvan kun lupasin että oon superhuolehtiva äiti joka ei anna vauvan itkeä paljon yöllä.

Maanantaiaamuna sitten mom ohjelmoi mulle vauvan ja pisti mun toiveesta maksimimäärän itkukertoja (60 itkua vuorokauden aikana, kun normaalisti oppilaille laittaa noin 20-30) :DD Nimesin mun vauvan Chloeksi ja se oli meksikolaistyttö :)


Sitten alkoi mun koulupäivä ja odotin kärsimättömästi että Chloe alkaisi itkemään. Kun vauva itkee, niin se haluaa joko juoda maitoa, röyhtäistä tai vaippa pitää vaihtaa tai sitten heijailla sylissä. Syöttämiseen meillä oli tuttipullo ja vauva tunnisti, kun sitä piti sen suulla ja jos sen otti pois ennen kuin vauva teki iloisen äänen, niin itku alkoi uudestaan. Vaippoja meillä oli kaksi erilaista ja vauva tunnisti sen erilaisen ja jos itkun syy oli vaippa, niin heti kun uusi vaippa oli päällä niin se teki iloisen äänen. Röyhtäyttämisessä piti vauva ottaa olalle hyvään asentoon ja taputella selkään niin kauan että se röyhtäisee ja sylissä pitämisessä sitä piti hiljaa heilutella kunnes se teki iloisen äänen. Kun vauva itki, niin sitä ei tiedä mitä se halusi, vaan pitää kokeilla niin kauan, että joku noista on se oikea. Pitää olla kuitenkin nopea, koska jos vauva itki yli kaksi minuuttia niin se rekisteröi sen ettei sitä huomioitu (josta menettää pisteitä) plus mitä kauemmin antaa vauvan itkeä niin sitä kovempaa se huutaa ja lopulta se on kyllä erittäin kovaäänistä. Vauva myös rekisteröi, jos sitä heilutti kovaa, ei tukenut päätä, käsitteli kovakouraisesti tai laittaa väärään asentoon. Jos vauvasta ei pitänyt huolta niin se kuoli. Aina ennen kuin voi edes alkaa arvailemaan mitä vauva haluaa, niin "vanhemman" piti omalla rannekkeellaan koskettaa vauvan vastaavaa ranneketta, joka tunnistaa hoitajan, ja vauvalle ei kelpaa kukaan muu hoitamaan kuin oma vanhempi.

Noin puolen tunnin sisällä henkiin heräämisestä Chloe vihdoin itki ekaa kertaa (kesken kuvistunnin origami demonstraation ja kaikkien piti odottaa että hiljennän mun vauvan ennen kuin päästiin jatkamaan), toisella tunnilla se äänteli iloisesti vähän väliä ja sen jälkeen alkoi kunnon itku.

Kolmannella tunnilla Chloe itki 8 kertaa ja yhdellä kerralla en saanut selvitettyä mitä se halusi, joten se itki todella kovaa ja kauan (ja lopulta selvisi että se oli kiukutteluitku joka kestää kolme minuuttia ja sitä ei voi hiljentää). Neljännen tunnin opettaja heitti mut pihalle luokasta ja kun olin syöttänyt Chloen ja tulin takaisin sisään, niin itku alkoi heti uudestaan.

Iltapäivällä mentiin Theresen kanssa DMV:lle Theresen teoriakokeeseen (jonka jälkeen saa alkaa opetella ajamaan autoa) ja ihmiset luulivat että mulla on oikea vauva ja monet tulivat kyselemään siitä ja kerroin sitten että se on nukke. Tosta autoasiasta mietin että voisin itekin käydä tekemässä teoriakokeen, jonka jälkeen saisin ajaa mun host vanhempien kanssa. Mulla ei oo aikaa saada ajokorttia enää, mutta olishan se aika kivaa päästä täällä ajelemaan ja tosta kokeen tekemisestä ei tarvii maksaa kuin suunnilleen kolmekymppiä. Sitten vaan opiskelemaan kuinka monta jalkaa ennen risteystä pitää jarruttaa ja kuinka monta mailia tunnissa saa ajaa sateella. (joo tääl on kunnon varotukset päällä jos pikkusen tihuttaa vettä)




Yöllä sitten olin valmistautunut hyvin laittamalla kaikki tarvittavat tavarat sängyn viereen ja hyvä niin koska heräsin itkuun 9 kertaa. Therese sanoi aamulla, että hiljensin sen tosi nopeasti ja hänen vanhemmat eivät ollenkaan heränneet itkuun. Ei mua hirveesti häirinnyt että jouduin herätä ja syöttää about puolen tunnin ajan tai tehdä jotain muuta. Ainoastaan klo 2:31 mun merkinnöissä lukee kommentteina että I'm tired. Seuraavana aamuna onneksi sophmoreilla oli CAHSEE kokeet joten meidän vanhempien ei tarvinnut mennä kouluun kun vasta 11:40. Lounaalla jouduin mennä palauttamaan vauvan :(

Chloella on päällä mun neulomat sukat, pipo ja villapaita.

Sain mun arviointipaperiin (jolla ei oo merkitystä koska tein sen huvikseni) 100% eli tein kaikki niinkuin piti, ei yhtään virheasentoja tms ja huolehdin kaikista itkuista oikein. Koko vuorokauden aikana vauva itki yhteensä 2 minuuttia. Heidi sanoi että joka vuosi muutama oppilas saa 100% mutta yleensä paljon huonompia tuloksia ja ne jotka ottavat vauvan koko viikonlopuksi, onnistuvat saamaan vauvansa kuolemaan koska eivät jaksa huolehtia niistä koko viikonloppua. Mulla oli ainakin älyttömän hauskaa ja mua harmitti etten saanut pitää sitä koko viikonloppua :D
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti