sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Suomiperhe Jenkeissä

Kaksi viikkoa sitten mun perhe Suomesta saapui vierailemaan. Vanhemmat ja sisko saapuivat Los Angelesiin sunnuntaina, mutta viipyivät siellä yön ja ajoivat vasta seuraavana päivänä Santa Mariaan. Maanantaina koulun jälkeen tultiin kotiin odottamaan ja sieltähän ne sitten ajoivat pihaan :) Ekana iltana oli hiukan outoa puhua "väärää kieltä". Ajeltiin ympäri Santa Mariaa ja käytiin In n Outissa syömässä. Siinä tuli sitten koko kaupunki nähtyä. Mun sisko Hilla tuli meille yöksi, kun taas vanhemmat menivät hotelliin.

Tiistaina Hilla tuli mun kanssa kouluun. Meillä oli finals viikko eli vaan kahta eri ainetta päivässä, tunnit kestää 2 tuntia ja niillä on koe. Ekana mulla oli music history missä ei ikinä muulloinkaan tehdä mitään muuta kuin katsotaan videoita, joten katsottiin kaksi tuntia huonoa leffaa. Seuraavana mulla oli Heidin koe, joka kesti vajaa tunnin ja sen jälkeen voitiin vaan jutella tai tehdä jotain omaa. Tavallisella kouluviikolla olisi kyllä ollut enemmän nähtävää. Tää päivä oli vähän tylsä ja antoi ihan väärän kuvan millaista se koulu oikeasti on.

Koulun jälkeen mentiin meille ja mun amerikkalainen perhe teki BBQ ruokaa (tri tip, papuja, valkosipulileipää ja salaattia) ja oltiin vaan meillä koko ilta. Vanhemmat olivat päivällä käyneet tutustumassa Solvangiin, joka on tanskalainen kylä noin puolen tunnin päässä meiltä.

Keskiviikkona mulla oli koulua ja sillä aikaa muut mun perheestä kävivät rannalla SLOssa. Koulun jälkeen mentiin mun suomiperhe ja Theresen norjalainen perhe (äiti ja isovanhemmat) yhdessä illalliselle Red Lobsteriin. Ne oli kiva tavata ja Theresen isoisä oli tosi hauska :)

Torstaina mulla oli graduation, jota mun perhe tuli katsomaan. Sieltä lähdin suoraan grad niteen Disneylandiin, jonka aikana mun perhe muistaakseni oli hotellin uima-altaalla ja kävivät kaupassa tai jotain.

Perjantaina lähdettiin San Franciscoon. Sinne ajaa meiltä noin neljä tuntia jos ei pysähdy. Mentiin suoraan Heidin äidin Myrnan ja isäpuolen Richardin luokse tervehtimään, sitten mentiin hotellille viemään tavarat ja mentiin vielä kaikki yhdessä illalliselle ravintolaan. Lauantai vietettiin kokonaan Myrnan ja Richardin kanssa, käytiin Golden Gate sillalla, Sausalitossa, pier 39:ssa ja shoppailemassa. Sunnuntaina kierreltiin keskustaa pelkän perheen kanssa ja mentiin Myrnalle ja Richardille syömään illallista. Maanantaina shoppailtiin sekä mentiin ajelemaan Oceanoon (merenrantamaisemia).





Tiistaina ajettiin kotiin, jonka jälkeen mun suomiperhe meni uima-altaalle ja mä jäin kotiin purkamaan laukkua, siivoamaan ja lataamaan kuvia koneelle (näin lukee mun kalenterissa :))
Keskiviikkona mulla meni koko päivä siihen kun pakkasin matkalaukkuun tavaraa. Mun perhe sitten ottaa sen lähtiessään mukaansa niin se helpottaa mun kotiinpaluun pakkausurakkaa. Ei ollut helppoa valita sellaisia tavaroita, joita en enää tarvitse, mutta haluan säästää, ja pakkauksen jälkeen mun huone ei näyttänyt yhtään tyhjemmältä. Oon pulassa viikon päästä kun pitää tehdä lopullinen pakkaus! Illalla mentiin vielä illalliselle molemmat perheet yhdessä ja torstaiaamuna suomiperhe lähti takaisin Losiin, jossa viipyvät vielä maanantaihin asti.

Mulla täällä jatkui niin, että torstaina menin auttamaan Jaken koulun niitten viimeisen koulupäivän kunniaksi järjestettyihin Luau (Hawaii) partyihin ja perjantaina olin koko päivän Jaken kaverin synttäreillä. Eilen mentiin Pismoon missä tavattiin joitain Heidin ja Mattin vanhoja opettajatuttuja, joita he eivät ole nähneet moneen vuoteen.




Linna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti