maanantai 13. helmikuuta 2012

Half a year gone but not away from home

Täällä alkoi Hawaiin reissun jälkeen tavallinen elämä. Eka viikko oli todella kiireinen. Sunnuntaina lupauduin lapsenvahdiksi sillä aikaa kun vanhemmat menivät ostamaan uuden auton. Niillä meni siellä melkeen koko päivä ja kun he tulivat takaisin, mentiin Targetiin ja mun oli pakko mennä mukaan koska mulla meni mun farkut rikki niin oli pakko mennä ostamaan uudet :) Siinä meni se päivä.

Seuraavana päivänä mulla oli taas ohjelmassa lapsenvahdintaa, koska momin piti mennä autovakuutusjuttuun hankkimaan uudelle autolle vakuutus. Mulla oli kuitenkin aikamoinen lista hommaa tehtäväksi ton viikon ajaksi, joten en kovin paljoa veljen kanssa leikkinyt, vaan aloitin tämmösen urakan:

- Työhakemus mun edellisen kesän työpaikkaan
- Kirjoita Hawajista blogiin
- Lataa Hawajin kuvat koneelle ja facebookiin
- Music history tehtäväpaketti (6 sivua kysymyksiä) + koe barokista
- econ muistiinpanot piti kopioida joltakin ja tehdä tehtävä missä piti katsoa 20 minaa presidentin puhetta youtubesta ja tehdä puol sivua muistiinpanoja (kopioin ton samasta vihkosta kuin muistiinpanot kylläkin)
- opettele ulkoa kahden kuoron laulun sanat
- Econ iso projekti

Tossa econin projektissa meidän piti suunnitella oma kaupunki 4 hengen ryhmissä. Mun tehtävä oli olla financial person eli etsiä ensin kuinka paljon maksaa rakentaa mitäkin ja mitä ne tuottavat ja lopuksi laskea kuinka paljon meidän kaupunki tekee rahaa. Tein tota projektia koko viikon koulun jälkeen monta tuntia päivässä ja ahdistus meinas tulla moneen kertaan, mutta kannatti tehdä työtä, koska meidän projekti äänestettiin luokan parhaaksi, saatiin extra credit pisteitä ja sain mun osuudesta 10/10.

Econ projekti ei oo ainoo iso projekti. Interior designissa me ollaan tehty Element and principles of design -projektia, missä on noin 40 sisustamisen käsitettä ja niihin pitää ettiä kuva ja selittää ne ja äää huh huh. Kuvat pitää olla lehdestä leikattuja nii siinä meneeki sitte hirveesti aikaa kun et löydä mistään jotain vaikeimpia. Esim symmetrinen oli älyttömän vaikea löytää, koska esim mulla oli yks huone, mikä oli tosi täydellisesti symmetrinen, mutta toisella puolella oli tuolin päällä kirja, niin sitten se ei ollutkaan enää symmetrinen.

Koulussa meillä oli vähän aikaa sitten palo-, maanjäristys- ja "lukkojentakanaolo"harjoitukset. Toi tulipaloharjoitus nyt on ihan samaa kuin Suomessakin tehdään, mutta noi toiset oli uutta. Jos tulee maanjäristys niin pitää istua lattialla pöydän vieressä ja sit lock downissa pistetään ovet lukkoon ja mennään koko luokka semmoseen kohtaan luokassa ettei ulkona mahdollisesti liikkuva ampuja tms näe ketään luokan ikkunoista. Harjoituspäivän jälkeen meillä tuli oikea palohälytys, mutta ei ollut tulipaloa vaan puukässäluokassa oli mennyt pölyä ilmastointikanavaan ja se aiheutti hälytyksen. Vähän ärsytti kun olin just saanut kaikki mun tavarat leviteltyä interior designissa projektia varten ja kun päästiin takaisin sisään piti jo siivota.

Täällä oli viime viikonloppuna Super Bowl, eli NFL:n loppuottelu. Kenenkään meidän lempijoukkueet eivät päässeet Super Bowliin ja en muutenkaan kovin kiinnostunut ole pelistä, niin ei ollut ihan mun lempipäivä, mutta katsoin sitä peliä ja neuloin villasukkia (jotka lähetän Jasminille Itävaltaan kun saan ne valmiiksi).

Viime viikko oli sitten taas normaalimpi ettei joka päivä ollut montaa tuntia läksyjä ja muuta hommaa. Oon alkanut liimailemaan kasaan semmosta kirjaa mun tästä vuodesta ja oon sitä joka päivä vähän tehnyt pidemmälle. Oon säästänyt kaikenlaisia papereita ja muita pieniä juttuja koko puolen vuoden ajan, joita nyt liimailen siihen kirjaan. Olen siis ollut täällä nyt puoli vuotta (viime torstaina tuli täyteen), eli nyt on jo yli puolivälin. Nyyyyyyh :(( Enää reilu 4 ja puol kuukautta :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti