maanantai 20. helmikuuta 2012

valentine's day

Ystävänpäivänä täällä on tapana oman Valentinen kanssa viettää romanttinen ilta, mutta me pidettiin tyttöjen kanssa "Formal dress bowling party". Kutsuttuina oli siis meidän varsity kuoron tytöt ja muutama muu keitä en tuntenut ennestään. Keilailuilta oli tosi hyvä juttu mulle, koska mulla ei oo vielä hirveesti uusia kavereita varsityssä, niin kiertelin sitten tuolla esittelemässä itseni kaikille.

Therese, Maleah, Ashley ja minä

Tultiin Theresen kanssa koulusta meille valmistautumaan, syömään costcopastaa ja ladattiin mulle koneelle Glorian altto-osa, koska meillä on läksynä ladata se iPodille ja kuunnella ja oppia oma osa yhden viikon aikana (se koko juttu kestää yli puol tuntia). Sitte mom vei meidät keilahallille, jossa keilattiin pari tuntia, syötiin ranskalaisia ja tehtiin uusia kavereita.

Bekan ja mun keilauskilpailu.


Keskiviikkona mulla oli kokkauspäivä. Tein ekaa kertaa oikeeta ruokaa ja oli vähän paineita tehdä täydellinen makaroonilaatikko kokkausopettajalle ja pro gillaajalle. Kyllä siitä tuli sitten ihan hyvää ja mom otti sitä lounaaksikin seuraavana päivänä. Ens kerralla vois kyllä kuulemma pistää sinne sekaan jalapenoja ja hot kastiketta. Nää ei ihan ymmärrä meiän liian vähän maustettua ruokaa. Mä tykkään mausteisesta, mutta välillä nää tekee niin tulista ruokaa että mun on vaikea syödä sitä :))



Mun host äiti opettaa koulussa home economics tunteja. Yks sen tunneista on child & family ja ne tekee siellä kaikkea erittäin outoa ja siis kaikkea mitä oon nähnyt jenkkileffoissa ja ajatellut, että ei ne oikeesti tee tommosta. Mutta siis nyt niillä on menossa egg baby projekti, missä jokainen saa kananmunan (tai kaksoset) ja niistä pitää huolehtia 10 päivää ja jos rikkoo oman vauvansa joutuu kirjoittamaan 5 sivun esseen lapsiin kohdistuvasta väkivallasta/hyväksikäytöstä tms. Jokainen oppilas käy vetämässä pussista lapun missä sanotaan että onko se poika vai tyttö ja yksi vai kaksoset. Ja nyt niitä vauvoja näkee joka puolella koulua ja oppilaat oikeesti huolehtii niistä niinku omista vauvoistaan..


Ashlynin vauvat. Myöhemmin se tulosti netistä vauvojen naamat ja liimas ne noihin muniin.

Sitten tuli torstai ja wanhojen tanssit. Ajattelin vielä keskiviikkona, että en kyllä yhtään ole kateellinen, koska mulla on niin hauskaa täällä ja vielä perjantaiaamunakin luulin niin. Sitte mentiin kouluun ja menin facebookiin momin koneella ja pääsin näkemään kaikki päivitykset wanhoista ja sitten iski kateus ja ikävä. Ja iski kovaa. Koko täälläolon aikana mulla ei ole ollut näin kova ikävä aiemmin. Mulla sattu vielä olemaan erityisen tylsä päivä, kolmella tunnilla katottiin videoa, yhellä ei tehdä yhtään mitään ja kahella kirjotettiin koko tunti tylsiä muistiinpanoja. Siinä sitten vertasin Suomen koulupäivää ja mun koulupäivää ja voitte arvata että siinä vaiheessa olisin aika mielelläni lähtenyt Suomeen tanssimaan kavereitten kanssa.
 
Ja mua on ihan hirveesti muutenki alkanut turhauttamaan mun koulu, koska enimmäkseen en tee siellä yhtään mitään ja mulla on älyttömän tylsää kaikki päivät. En myöskään ikinä nykyään saa läksyä eikä ikinä tarvii miettiä yhtään mitä tekee. Kuulostaa ehkä unelmakoululta ja sitähän se olikin jonkin aikaa, mutta mä en ainakaan sitä jaksa koko vuotta. Nyt on kuitenkin lukukausi jo sen verran pitkällä, että aineita ei voi oikeen enää vaihtaa eli siis seuraavat neljä kuukautta pitäis vaan kestää ja sit jää muistoksi että inhosin amerikkalaista koulua. Ei kivaa.
 
Oli sitten ihan kamala ilta ja yö ja seuraava aamu. Mom sit sano et se voi mennä mun opolta kysymään et oisko mun mitenkään mahollista saada jotain oikeaa ainetta year bookin tilalle. No sitte jonku noin puolen tunnin päästä mom tuli takas Ms. Jenningsin kanssa, että tässä olis sun uus intro to art opettaja jos vaan haluut mennä sinne. Varmaan tosi hieno ensivaikutelma sillä opettajalla musta ku olin aika itkuisa ja silleen. Siinä sitte meni samaan malliin loppupäivä. Aina kun joku tuli kysymään että oonko okei, niin se vaan itketti lisää. Aamulla me ei nyt ees tehty mitään koulussa, mutta sitten kolmannella tunnilla momin luokassa tehtiin tehtäviä huonekaluista, joihin sit kirjotin vaan nimeni ja että kaikkiin kysymyksiin käy vastaukseksi että mene IKEAan ostoksille. Sanoin sit koulun jälkee momille et taisin vähä niiku failata sen tehtävät tänää, mut se onneks sit sano että voin tehä ne myöhemmin uudestaan :))
 
Mun uus kuvistunti ja ajatus että mun tulevat koulupäivät on ehkä vähän vähemmän tylsiä piristi kyllä vähän, mutta silti koko viikonloppu on mennyt vähän pienessä ikävässä ja ei niin kivassa olossa.

Tässä on muutama kuva mun vihkosta mitä oon ahkerasti askarrellut jonkin aikaa. Nyt alan olee siinä vaiheessa et pitää kerätä lisää papereita et voin jatkaa tekemistä.

 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti