maanantai 19. syyskuuta 2011

excpelled

1. Dream big
2. Work hard
3. Enjoy your life
4. Learn something every day
5. Don't compromise your beliefs.
       - The Wagner Way -


game night

the Pacific ocean





Roxi


Santa maria valley YMCA


Halusin heti päästä kertoo kaikille mun tosi oudosta päivästä. Tänää ku menin kouluun nii mun eka tunti oli enkkua niinku aina. Ekaa kertaa koulussa se opettaja kysy multa jotain kun me keskusteltiin siitä oudosta novellista josta kerroin viime kerralla. Ikinä ennen en oo siis joutunu osallistuu keskusteluun vielä. Mulla ei ollu mitään aavistustakaan mitä se opettaja kysy ja sitten se kirjotti sen kysymyksen taululle ja silti en ymmärtänyt. Nii se opettaja oli tosi kiukkunen ja alko valittaa mulle että miksi et oo sanonut että et tajua mitään että sä et voi tulla tänne vaan istumaan, jos hän menisi suomeen niin olisi varmasti tosi kujalla joten nostaisi koko ajan kättä ylös ja kysyisi apua. Ja että mä olen täällä se jonka täytyy sopeutua ja tehdä töitä oppimisen eteen ja kysyä koko ajan nolostumatta. Ja kaikki toi sen takia etten ymmärtänyt mitä se kysyi multa, koko luokka katto vieressä. Toi enkuntunti on muutenki kaikista hankalinta aikaa joka päivä koska joudun tekemään ihan kauheesti töitä ja keskittymään kuuntelemaan ja ymmärtämään. Aloin melkee itkee siellä ku se opettaja alko huutamaan. Tietäispä vaan miten paljo esim eilen illalla kovalla vaivalla kirjotin sille kaks sivuu henkilöanalyysiä ja kohta jatkan sitä uudestaan.
 
No sitten enkuntunnin lopussa meiän luokkaan tuli semmonen turvamies joita meiän koulussa kävelee paljon ympäriinsä. Se tuli tuomaan opettajalle lapun missä oli mun ja suunnilleen puolen ryhmäläisten nimet ja meiän piti mennä heti cafeteriaan, jossa sitten selvisi että meiltä puuttuu Tdap rokotus ja tästä hetkestä lähtien meiät on erotettu koulusta niin kauaksi aikaa että hommataan se rokotus. Kaikista oudointa oli että kun seisoin siellä Sarahin ja Marouoanan (eli marihuanan) kanssa, niin mä olin palauttanut mun rokotustodistuksen viime viikolla ja Sarah ja Marihuana oli saanu sen jo ennen ku ne tuli maahan (on siis vaihtareita molemmat). Siellä sitte istuttiin kaikki noin 300 oppilasta ja joku tyyppi jakoi meiät ryhmiin, ne joilla on paperi mukana, ne jotka on saanu rokotukset mut ei oo todistusta ja ne jotka ei oo saanu rokotusta. Kysyin sitte yheltä vartijalta että mihin ne menee jotka on saanu rokotuksen ja tuonu todistuksen ja joitten ei siis pitäisi ollenkaan olla siellä, niin se sano että tulee kohta ottamaan mun nimen ylös ja tarkistaa onko niillä mun todistus. Noh kolmen tunnin kuluttua kukaan ei ollut tullut kyselemään mun nimeä.
 
Istuttiin sitten siellä cafeteriassa kavereitten kanssa ja oli tosi hauskaa :) Meiät siis lukittiin sinne sisään eikä kukaan päässy pois. Juteltiin ja pelattiin korttia ja tekstasin mun host äitin kanssa koska ne vartijat käski ilmottamaan vanhemmille että kohta joku soittaa niille ja käskee tulla hakemaan lapsensa pois.  Host mom oli sitten töissä koko päivän huolissaan mitä mulle vielä tapahtuu ja lähetti puolen tunnin välein miten menee viestejä. Mä sitten vastailin että paras koulupäivä ikinä :)
 
Kolmen tunnin päästä sitten kyllästyin oottelemaan ja kävin uudestaan kysyy et mitäs ne jotka on jo todistanu saaneensa rokotuksen. Mut käskettiin semmoseen huoneeseen missä toimistotäti etti mun tiedot koneelta ja siellä näytti että en oo tuonu todistusta ja että multa puuttuu se rokotus. Selitin sitten että oon kyllä hoitanu kaikki paperit terveystoimistoon, joten ne kirjotti mulle pass:in ja sain mennä sinne toimistoon kyselemään mun todistusta. Siellä oli jotai sata äitiä ja isää jonottamassa ilmottautumaan hakemaan lapsiaan ja sain sitte jonottaa aika pitkän hetken. Kun vihdoin pääsin sinne toimistoon niin ne eka sano että täällä ei oo mitään todistusta ja kun ne sitten vihdoin usko mua että oon tuonu sen niin sieltä se löytyi ja mun erottaminen peruttiin ja ehdin vielä sopivasti cross country treeneihin. 

4 kommenttia:

  1. uuuuh, vähä karuu toi erottaminen ja toi et se opettaja alko huutaaa:oo apuvaa!

    VastaaPoista
  2. nii toi enkun tunti kuulosti sika pelottavalta!! mut siis ei toi max näytä sellaselt pokemon tyypiltä yhtää :DD
    neea

    VastaaPoista
  3. Haha joo max on ihan kiva :) oon silti onnellinen että en joudu viel senki kaa jakaa perhettä. Tääl riittää porukkaa liiaks asti ilmanki.
    Ja tänää meni enkunopettaja hiljaseks kun pelattiin semmost kertauspelii ku huomen on koe ja siin piti yks kerrallaa mennä taululle kurkottaa vastaus ja mä menin kolme kertaa ja sain ne kaikki oikein ku jenkit teki tosi paljo virheitä. Eilen se tosin sano mulle että tänne on muuttanu paljo ihmisiä Meksikosta jotka puhuu espanjaa ykköskielenä nii munki pitäis puhuu parempaa enkkua. Ja kaikki siis sen takia etten tajunnu sen kysymystä :)

    VastaaPoista
  4. Vois hellussaki joskus tapahtuu jotain tollasta! En ees voi kuvitella kuinka paniikissa mapsu esim. olisi :D Mut hyi ihan kamala toi enkun ope

    VastaaPoista