sunnuntai 25. syyskuuta 2011

Righetti Cross Country

Tänne kun tulin, niin yli viikkoon en tehnyt mitään liikuntaa, jonka jälkeen aloin käydä yksin juoksemassa, mutta koska yksin tulee heti alettua kävelemään kun vähän hengästyttää, niin päätin mennä mukaan koulun cross country teamiin.
Oon nyt siellä neljä viikkoa juossut ja ainakin nytten on vielä tavoitteena jatkaa koko kausi loppuun. Mulla on ollut vähän ristiriitainen olo koko cross countrya kohtaan, koska suunnilleen joka toinen päivä oon tosi innoissani että pääsen urheilemaan, näkemään kavereita ja saan sen tunteen että oikeesti kuulun johonkin tommoseen, mutta sitten ne loput päivät ei huvittaisi yhtään lähteä juoksemaan ja tekisi niin vaan mieli lopettaa. Meinasin jo ihan oikeesti luovuttaa mutta en kehannut mennä palauttamaan mun kilpa-asua valmentajalle, koska se olis alkanu kyselee miks en haluu enää juosta, nii jatkoin sitten. Nyt tällä hetkellä on semmonen olo, että haluan jatkaa siellä ja tulla paremmaksi, koska perjantaisessa meetissä en ollut huono, mutta mulla on hirveesti parannettavaa.


                                            Minä, Miranda, Kylie, Erik, Orba ja Alex.

Me treenataan joka päivä kolmesta viiteen koulun jälkeen. Viikonloppusin ei treenata mutta kaikkien pitäisi käydä itekseen lenkillä. Ite oon niin kiireinen ja muuten vaan laiska että en ihan vielä ole lenkille viikonloppusin lähtenyt. Treenit menee aina niin, että ensin lämmitellään 2 kierrosta kenttää ympäri, sitten venytellään ja verrytellään ja sen jälkeen valmentaja kertoo mitä kukakin tekee. Poikien varsity juoksee aina jonnekki tosi pitkälle, muut pojat ja tytöt sit vähä lyhyemmän. Sit meillä on niitä joitten vanhemmat on esim pakottanu ne tonne ja jotka ei jaksa juosta yhtään, niin ne jää koululle kiertämään kenttää. Tää lenkki on yleensä 20-45 minaa ja vaihtelevan pituinen. Sen jälkeen me mennään vielä athletic fieldille juoksemaan lyhyempää matkaa nopeemmin, tosi nopeita sprinttejä, juoksemaan paljain jaloin tms. Ja lopuksi tehään 3030s eli 30 lihasliikettä kaikil eri lihaksil, meil on tietyt jutut mitkä pitää aina tehä. Meettejä edeltävät päivät on aina vähän erilaisia, tehään vähän vähemmän että kaikki jaksaa kisoissa juosta hyvin.

                                     Miranda, Kylie, Jessica, Nakesha, Erik, Orba, Pablo, minä

Cross countryssa oon saanu tosi paljo uusia kavereita. En mitään älyttömän läheisiä vielä, mutta kyllä mut pyydetään kaikkiin juttuihin mukaan ja kavereitten takia jaksan tuolla juosta. Kivaa on myös, että noi on kaikki amerikkalaisia eikä yhtään toista vaihtaria.

Meitä on tuolla joukkueessa noin 50 juoksijaa ja en ihan muista kaikkien nimiä, varsinki ku noi kaikki pojat näyttää ihan samoilta. Kaikki siellä kyllä tietää mut, koska nimenhuudossa valmentaja ei ikinä sano mun nimeä, vaan foreign exchange ja jos se puhuu mulle muuten niin se kutsuu mua Finlandiksi. Onhan mun nimi kyllä yks vaikeimmista ulkomaalaisista nimistä täällä ja näitten mielestä se on tosi outo, koska ne luulee että se sanotaan haini, joka tarkottaa siis takapuolta. Että kivan nimen on vanhemmat mulle valinnu.






Yläpuolella on mun kisa-asu. Eli mustat verkkarit ja sit toi liilakeltanen toppi ja shortsit joitten kaa juostaan. Meillä on meet melkeen joka lauantai koko loppukauden ajan. Meeteissä juostaan aina 3 mailia eli reilu 4.8 kilsaa.

Mä juoksen junior varsityssä eli JVssä. Sarjoja on aina neljä, varsity ja JV tytöillä ja pojilla erikseen. Oon nyt juossut vasta yhen meetin koska oon ollu kipee ja sit oli se pismo beach campout. Olin 45/70 eli en ihan huono mutta en hyväkään. Oon kyllä niin onnellinen että pääsin sinne maaliin asti koska en ikinä ennen Suomessa juossut tälleen. Ja oon nyt kaks viikkoo vaan kävellyt koska oon ollut hirveessä flunssassa eli ehkä mun tulos vielä paranee tästä kun alan taas treenaamaan. Olin kuitenkin 4/7 Righetin JV tytöistä eli oman koulun joukkueessa olin ihan ok hyvä. Tyttöjen JV oli oman sarjan kuudes joukkue (11 koulua), poikien varsity voitti oman sarjansa.


Cross country on fall sport, eli se loppuu marraskuussa. Sen jälkee alkaa sit uudet lajit eikä mulla oo mitään suunnitelmaa että alanko tekemään jotain muuta. Talvilajeja on ainaki vesipoolo, koripallo ja soccer. Keväällä on track & field joka on myös juoksua mutta myös muuta yleisurheilua, niin en tiiä menisinkö sitte sinne. Tuolla trackissa pääsisin oikeeseen joukkueeseen, mutta muissa on try out ja koska en oo mitään aiemmin pelannu nii luultavasti joutuisin freshman teamiin enkä ees JVhen. Toisaalta freshman team ei ota niin tosissaan ja esim harkoista saa joskus jopa olla poissa ihan vaan jos on muuta menoa. Tää ei ikinä kävis cross countryssa vaan sä joko treenaat tai sitte voit lähtee kokonaan menee. Äää en tiiä, tai sitte käyn vaan koko talven siellä YMCAssa ryhmäliikunnassa, siitä tykkään!

4 kommenttia:

  1. Hajosin sun nimelle :DD EN todellakaa tienny et se tarkottaa takapuolta... Okei ei saa nauraa! Teil on hienot asut cross countryssa ja suosittelen ehdottomasti sitä vesipooloa sulle :DD Millasilla tunneilla käyt siellä ryhmäliikunnassa?

    VastaaPoista
  2. No ei todella ajateltu takapuolta eikä amerikkalaisia sanoja kun nimeä sulle valittiin. Koita kestää ;)
    Oppihan se perhekin lausumaan sen... kai ne opettajatkin joskus... T:Äiti

    VastaaPoista
  3. Hei wautsi minkälaisilla ryhmäliikuntatunneilla käyt? onks combattii myös? :D Meil alko just tossa pari viikkoo sitten uus ohjelma combatissa ja mietin vaan, et jos teillä on se sama siellä ;)

    VastaaPoista
  4. Haha voin pistää teille ryhmäliikuntaohjelman seuraavaan postaukseen :)

    VastaaPoista