tiistai 8. marraskuuta 2011

Loving America

Nyt mulla olisi vihdoin mun kaverien kyselemät kuvat mun uudesta ikiomasta huoneesta. Jeee! Tykkään mun huoneesta tosi paljon! Oon noitten kuvien ottamisten jälkeen teipannut mun valokuvia ja muita juttuja seinälle vaatekaapin oikeelle puolelle ja mulla on myös kasa teipattavia juttuja jäljellä mutta en tiiä vielä mihin teippaan ne. Jenkit ei oo koskaan kuullutkaan sinitarrasta joten kyllä joudun käyttämään teippiä.





Muuten täällä menee tosi kivasti. Helpotti ihan kauheesti kaikkea vaihtaa perhettä. Oon huomannu että mun uus perhe ja niitten ihme jenkkitavat ei oo koko ajan täydellistä unelmaa, mutta ei se haittaa, koska erilaisuutta mä tänne halusinkin tulla näkemään. Vanhassa perheessä mua lähinnä ärsytti kaikki outoudet ja varsinkin sitä inhosin ihan kauheesti että ne piti mua ihan yhtä lapsena kun 11 ja 9 vuotiaita tyttöjä. Kyllä tässäkin perheessä 17 vuotias on lapsi, mutta koska niitten oma poika on vaan viisi, niin kyllä mua vähän aikuisempana kohdellaan kuin sitä. Yleisesti vaan se että sain uuden perheen ja uuden elämän täällä sai mut ajattelemaan kaikkea paljon positiivisemmin ja oon nyt tosi iloinen ja onnellinen täällä.
Veljen kanssa menee ihan älyttömän hyvin. Se on edelleen tosi innostunut siitä että sillä on nyt sisko ja se ei oo enää ainoo lapsi. Me pelataan futista tai piilosta tai jotain lautapeliä vähän joka päivä ja tänää tehtiin tosi iso ja pitkä ja monimutkainen junarata ja luin sille yhen kirjan. Aiempi host veli (4v) ei ees jaksanu puhuu mun kanssa koska sen mielestä mun puhetta oli vaikee ymmärtää, mutta tää nykynen jopa ite haluaa että luen sille kirjaa mun englannilla. Se on kivaa koska tykkään lukea sille ja mulle tekee itelle tosi hyvää harjotella ääneen lukemista enkuks. Mä aina myös puhun sen kaa kaikenlaista ja se ihan vastaa mun kysymyksiin ja alottaa iteki puhumisen mitä kukaan aiemmassa perheessä ei tehny. Ja se haluaa että minä vien sen kouluun ja minä haen sen sieltä ja mun pitää istua sen vieressä ruokapöydässä ja yks päivä se oli tosi söpö kun halus että mä pesen sen hiukset suihkussa (se ei viel osaa ite) eikä mommy. Ja se on niin ihanaa kun koko perhe kertoo kaikille että niillä on uus perheenjäsen (ei vaihto-oppilas), veli jopa kerto kaikille sen opettajille että tässä on mun uus sisko. (Sillä on monta opettajaa koska se on kindergartenissa vasta)

Viime viikolla oli viimeinen cross country meet ja meillä on jäljellä enää banquit ens keskiviikkona, eli päättäjäiset missä kokoonnutaan vikaa kertaa koko teamin (ja vanhempien ja muitten vieraitten) kanssa ja syödään meiän coachin kokkaamaa ruokaa. Viimeinen meet oli Cuesta collegella San Luis Obispossa. Siellä oli tosi kylmä ja koska olen taitava pukeutuja niin mulla oli vaan varvastossut jalassa ja varpaat ihan jäässä. En siis ite juossut koska mulla ei ole lupaa vielä trainerilta koska venäytin sen yhen lihaksen vasemmasta jalasta kauan sitten. Oon joutunu sen kaa tekee joka päivä fysioterapiaa ja käydä trainerilla ja nyt pystyn jo juoksee sen kanssa melko normaalisti. Varsity pojat oli niin hyviä että ne nousi parempaan sarjaan ja jatkaa vielä kautta jonkin aikaa. Me muut ei päästy mihinkään parempaan joten meillä loppu treenit ja kisat ja kaikki. Meetin jälkeen (koska se oli vika kerta) saatiin tunti vapaa-aikaa SLOssa. Mun team kaverit halus näyttää mulle kaiken mahdollisen siellä ja käytiin kattomassa Bubblegum alley (jossa olin jo käynyt aiemmin mutten kertonut niille kun ne oli niin innoissaan siitä), Bath and Body works joka on ihana kauppa vähän niinku Bodyshop Suomessa ja lopuks mentiin jätti-isoon karkkikauppaan missä myytiin kaikkia mahollisia maailman karkkeja paitsi salmiakkia.
Tossa kuvassa on meiän tosi kauheet verkkarit joita pitää pitää aina meeteissä jos on kylmä ilma.



Yks poika pyydysti maasta liskon ja kaikkien piti vuorotellen saada pitää sitä kädessä tai ainaki tökkästä sitä. Se yritti purra meitä kaikkia kauheesti.
Perjantaina meillä olis ollut football game, mutta oli niin kylmä ilma ja satoi vähän vettä niin en mennyt sinne. Viikonloppuna kävin mun perheen kanssa Targetissa SLOssa ja ostettiin ihan kauheesti kaikkea tavaraa. Kävin myös Old Navyssa  näyttämässä mun host äitille minkälaisista vaatteista tykkään. Sunnuntaina ajettiin uudestaan SLOhon ostamaan softball palloja koska Matt on softball coach ja niillä alkoi treenit tällä viikolla. Sitten käytiin lahjoittamassa tyynyjä kodittomien keräykseen ja mentiin syömään Panda Expressiin mikä on kiinalaista pikaruokaa ja älyttömän hyvää. Viikonloppuna myös leivottiin chocolate chip ja white chocolate chip macadamian nut keksejä ja mä tein kauraleivän. Iltoina Heidin piti arvioida projekteja missä oppilaitten piti suunnitella omat häät ja niitä on tosi hauska katella kun se arvioi ja sit me aina nauretaan kun joku tekee jotain huonosti. Esim joku poika aiko tarjota sen vieraille 500 subway subia.
Täällä muuten ruuanlaittokurssilla jos ne kokkaa jotain niin opettaja pitää ensin demotunnin missä se näyttää miten se ruoka tehdään. Kerroin että meillä yleensä annetaan vaan se ohje käteen ja ehkä selitetään vähän miten se tehdään ja nää oli kuulemma opettajien kesken nauranut sille tosi paljon että täällä nää ei kyllä osais tehdä mitään pelkkien ohjeitten avulla kun ne ei osaa vaikka näytetään. Ja täällä myös ihan oikeasti on semmoinen kurssi missä oppilaat ottaa viikoksi kotiin vauvanuken jota pitää hoitaa ja syöttää ja vaihtaa vaippa.

Saadaan tällä viikolla todistukset mutta mä tiiän jo kaikki mun kirjaimet koska opettajat näkee kaikki oppilaitten tiedot nii Heidi näytti mulle. Saan A+ Us Govsta (!!!!!), A:n student clerkistä, interior designista ja kuorosta, A- music historysta ja B+ Computer applicationista. (En ois oikeesti ansainnu ees Dtä datauskurssilta koska en osaa siellä mitään enkä ikinä tee siellä mitään).

 
Mun US Gov opettaja Mr. Wagner toi tänää sen hamsterin kouluun ja me saatiin leikkiä sen kanssa.
Tänään kävin myös tilaamassa mulle Cap & Gownin graduationia varten. Saan sen kaavun ja hatun ja tassel:in eli sen jutun mikä roikkuu hatusta ja se on eka toisella puolella ja sitten kun nimi sanotaan nii se siirretään toiselle puolelle. Siellä olis ollu vaikka mitä verkkareita ja mukeja ja kaulakoruja ja sormuksia tarjoolla mutta jo pelkästä cap&gownista piti ihan hyvä summa maksaa nii en enää halunnu noita ylimääräisjuttuja.

Tällä viikolla on muute myös spirit week. Maanantaina oli pyjama päivä mutta olin aamulla niin väsynyt että unohin olla vaihtamatta vaatteita. Tänään oli old people/ugly sweatshirt day mutta mulla ei oo täällä yhtään rumia huppareita (mulla ei oo kauheesti ees kivoja vaatteita) ja mun hostit ei omista mitään rumia huppareita myöskään niin en tänäänkää pukenu mitään ihmeellistä. Huomenna on decades day eli seniorit pukeutuu 80-luvun mukaan, juniorit -70, sophmoret -60 ja freshmen -50. Mul ei ihan kauheesti oo tietoo että mitä pitäis pukee että näyttäisin kasikytlukulaiselta. Torstaina on warrior pride day eli koulun väreihin pukeutuminen mutta silloin en oo koulussa vaan LAS VEGASISSA!!
Huomenna ajattelin että menen lenkille ja vähän kiertelemään ja kattelemaan että missä oikeen asun nytten koska en oo viel kertaakaan liikkunu missään tässä lähiympäristössä. Tääl mulla on vähän tiukemmat säännöt ulkoilemiseen, pitää valosaan aikaan mennä koska sen jälkeen isot pahat meksikolaismiehet lähtee liikkeelle.. Asun tämmösel vähä rikkaampien ihmisten alueella, mutta kuitenkin ihan Santa Mariassa mikä on vähä rauhatonta aluetta, kun vanha perhe asui Orcuttissa joka oli koko kaupunki rikkaitten ihmisten aluetta ja melko turvallista. Huomenna pitää myös kirjoittaa joulupukille kirjeet Jaken kanssa, koska Joulupukki saattaa lähteä ostoksille sillä aikaa kun olen Vegasissa. Ajattelin toivoo Righetti hupparia koska en haluu mennä ostaa sitä ite ku siellä on miljoona erilaista ja kaikki on kivoja ja en osaa päättää ja itkettää jo ajatus että joudun mennä ite valitsee. Mul on jo mun perheelle lahjat kun otin takasin pari tuliaista mitä annoin vanhalle perheelle ja annoin näille vaan mun omatekemän valokuva-albumin kun tulin. Hankin niille kyl viel jotain muuta kivaa kun vaan tulis joku loistoidea.

3 kommenttia:

  1. uuu sulla on nyt kiva huone ja ilman Justin Bieberiä! Mitenköhän sä nyt tuut toimeen ilman sitä? ;D Mut jeejee pidä hauskaa siellä Las Vegasissa ja kuvia sitten tänne tai ainakin naamakirjaan ;))

    VastaaPoista
  2. "US Gov opettaja Mr. Wagner" Wagner!!!

    "koska sen jälkeen isot pahat meksikolaismiehet lähtee liikkeelle" XDDD

    Hihii jooo pidä hauskaa Las Vegasis ja lisää niiitä kuvia niinku Anna sanoki :))

    VastaaPoista
  3. Hihii kiitti ku kirjottelette viestejä mulle, on paljo kivempi kirjottaa tänne jos joku kommentoi. Oon nyt kolme iltaa ladannu kuvii vegas postaukseen ja sain sen tänää valmiiks! Jeeee :) ja huomen varmaa alan kirjottaa seuraavaa koska
    mulla on muutaki asiaa

    VastaaPoista