sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Thanksgiving

Meillä oli täällä thanksgiving, mutta kerron ensin viime viikonlopusta. Se oli tosi hauska, perjantaina kävin leffassa Theresen ja Jaken kanssa. Lauantaina aamulla puhuin kaverin kanssa kolme ja puol tuntia skypessä, jonka aikana mun perhe kävi tanskalaisessa leipomossa ostamassa aamupalaa.

Sen jälkeen mentiin kaikki yhessä Pismoon outleteille ostamaan joululahjoja, eli siis meniin ensin kaikki jonnekin kauppaan ja piti sanoa mistä tykkää ja sen jälkeen yks jäi sinne kauppaan tekemään ostoksia ja muut meni jonnekin muuhun kauppaan. Käytiin myös syömässä pizzaa ja ostettiin suklaakaupasta suklaakuorrutetut vaahtokarkit. Söin sen sitte maanantaina aamupalaksi (huom mun mom on ruuanlaitto-opettaja ja me syödään aamupalaks yleensä energiapatukkaa).

Pismosta mentiin Avilon lähelle semmoselle farmille mistä ostettiin kaikkia vihanneksia ja sieltä sai ostaa dollarilla salaattia ja syöttää eläimille. Mä ja Jake saatiin molemmat omat salaatit ja syötettiin sitte eläimiä.

Kotimatkalla mut heitettiin Jasminille, jossa mä, Jasmin ja Cali leivottiin kurpitsaleipää ja pelattiin Simsiä. Myöhemmin Jasminin poikaystävä Ryan ja sen kaverit Andy ja kaks muuta joitten nimiä en muista tuli sinne tuomaan pizzaa ja katottiin joku niitten leffa joka oli tosi huono. Pojat ja Cali lähti leffan jälkeen kotiin ja mä ja Jasmin alettiin kattomaan Bad teacher leffaa. Se oli tosi hyvä mut olin niin väsynyt että nukahin kesken leffan :DD Nyt mua harmittaa etten nähnyt sitä kokonaan.

Aamulla tosiaan heräsin siitä pikkusohvalta niska ihan jumissa (koska se oli koko yön semmosessa vääntyneessä asennossa) ja kaikki edellisen päivän vaatteet päällä, mutta joku kiva oli levittänyt mulle viltin päälle, en muistais että mulla olis sitä vielä leffaa kattoessa ollut :) Mulla oli myös hiukset letillä edellisenä päivänä ja aamulla mun hiukset näytti ihan kauheilta.

Menin Jasminin ja sen isäpuolen ja siskon ja sen kaverin kanssa kirkkoon, mikä oli tosi outoa. Se oli jotenki hirveen epävirallista ja siel ei yhtään luettu Raamattua eikä ollut mitään kuvia seinällä ja puolet ajasta oli kun kerrottiin mitä tapahtumia on tulossa ja milloin voi ilmottautua ja niin.. Ehkä toi oli vaan liian uutta erikoista mutta silti tykkään kuitenki Suomen tavallisesta enemmän.

Kirkon jälkeen Andrew tuli hakemaan mua ja meillä oli kiva päivä sen kanssa. Aamulla satoi vettä niin ei voitu mennä Boomersiin, missä olis ollut kiipeilyseinä. Mä kävin Suomessa kiipeilemässä ja nyt on aika paljon ikävä sitä, niin Andrew keksi että se vie mut tonne kiipeilemään :) Ei toi viiden metrin korkunen lastenseinä ihan samaa ole kuin mitä Suomessa kiipesin mutta tosi kiva että mun kaverit yrittää helpottaa mun ikävää :)

Käytiin eka ostaa suklaapiirakka ja sitten Boomersin sijaan mentiin Arroy Grandeen leffaan kattomaan Immortals. Käytiin myös Waller parkissa kävelee ja kattoo kilpikonnia (ne on oikeita ja asuu semmosel pikkusaarella lammikon keskellä). Oo kun meillä on kauheita yhteisiä muistoja tuolta puistosta kun juostiin yhdessä cross countrya aina siellä. Treenit oli viel ihan ok mut meil oli siel kaks kertaa meet ja ekalla kerralla juoksin flunssassa ja oli tuskasta ja tokalla kerralla oli 36 astetta lämmintä ja oli taas tuskasta.

Illalla Andrew ajo mut kotiin ja alko sataa kaatamalla vettä ja kotona mun host vanhemmat kiusas mua koska olin mun "varsity cross country poikaystävän" kanssa ajelulla, mutta että kuulemma xc pojista ei oo haittaa, kunhan en ala kulkee football tai korispelaajien kanssa.

Nyt oon viettämässä viiden päivän thanksgivinglomaa, joka olikin ensimmäinen yhtä päivää pidempi vapaa koko syksynä. Maanantaina ja tiistaina oli vaan koulua ja keskiviikkona lomaa. Oli kyllä jo ihan semmonen olo että kiva saada koulusta (ja aamulla heräämisestä) lomaa. Joudun tääl uudessa perheessä lähtee paljo aikasemmin kouluun koska me asutaan kauempana ja mom on opettaja nii sen pitää mennä sinne valmistelemaan jotain.

Mulla ei oo vielä yhtään kuvaa thanksgivingistä koska ne on kaikki mun host momin kameralla. Se lähettää ne mulle joku päivä.

Keskiviikkona puhuin aamulla skypessä vanhempien kanssa ja loppupäivänä en tehnyt yhtään mitään muuta kun kävin juoksemassa. Tällä kertaa ei Crewe päässyt mukaan, koska juoksen melkeen joka päivä ja se ei jaksa juosta joka päivä. Ja ainii katottiin veljen kanssa leffa Grown ups, minkä aikana vanhemmat kävi ostaa meille subwayt lounaaksi.

Torstaina ajettiin San Joseen San Franciscon viereen host iskän äitin Grandma Leslien luokse. Meiän piti lähtee puol kaheksalta mutta mun kännykän herätys ei toiminut ja en herännyt tarpeeks aikasin ja puolelta mom tuli koputtelee oveen että ootko tulossa mukaan. Olin sit tosi nopee :)))

Perillä oli vähän outoa, koska Leslie ja hostit unpacked kaikki tavarat ja teki jotain ja mä en tienny et mitä pitäis tehä nii istuin sit siinä keskellä taloa tekemättä mitään. Tän jälkeen vanhemmat meni kattoo jalkapalloa telkkarista ja mä menin kattoo niitten kanssa kun ei ollut muuta tekemistä.

Onneks aika nopeesti tuli dadin veli ja sen perhe (vaimo ja kaks poikaa 10 ja 15 v) ja niitten kanssa juteltiin noin tunti ja sitten ne lähti jonnekin muualle viettämään iltaa. Tän jälkeen taas vähän jalkapalloa ja sitten tulivat momin äiti ja isäpuoli ja veljet, jotka oli molemmat kehitysvammaisia, mutta vaan silleen että ne osallistui kaikkeen ihan niinkuin muutkin ja oli tosi hauskoja.

Mulle oli tosta isäpuolesta kerrottu paljon hauskoja tarinoita ja varoiteltu että se ei jätä sua hetkeksikään rauhaan, ja niinhän siinä sitten kävi. Sain koko illan kuunnella luentoa opettajan ammatista jenkeissä (koska musta tulee ehkä opettaja niin isoisän mielestä mun on hyvä tietää siitä) ja sen urasta kun se oli USAn armeijassa ja on käynyt kaikissa mahdollisissa maissa ja tiesi kaiken Euroopasta ja Suomesta (paremmin kuin minä) ja kaikesta. Se myös kutsui mut niille pass over (?) juhlaan (juutalaisten uskonnollinen juhla, ne on juutalaisia) ja muuten vaan käymään. Ne asuu San Franciscossa ja oli ihan innoissaan että ne näyttää mulle siellä kaiken. Muutenkin nää isovanhemmat oli tosi kivoja ja ne toi mulle "tervetuloa sukuun" lahjaksi käsilaukun, rannekorun ja lahjakortin millä saa suklaakaupasta yhen pound suklaata.






Ruoka oli ihan hyvää, paistettiin iso kalkkuna ja sen lisäksi oli mm perunamuussia, herneitä, karpalohyytelöä, oliiveja, kastiketta, yamssia, green bean casserolea.. Jälkkäriksi oli suklaa- ja kurpitsapiirakkaa.

Ruuan jälkeen kuuntelin Richardia yli tunnin jonka jälkeen kaikki muut lähtivät kotiin. Meiän perhe jäätiin sinne yöksi ja seuraavana aamuna ajettiin kotiin.

Perjantai oli ihan turha päivä, kotiintulon jälkeen kävin juoksemassa ja en tehnyt muuta. Juoksulenkillä mua käveli vastaan kukko ja kana.. öööö. (en tajunnu et mulla on iPodissa kamera :(( oisin muute ottanu kuvan) Sunnuntaina mua vastaan käveli tämmönen:





Ihan kiva tunne muuten juosta melkeen joulukuussa shortseissa ja topissa.

Ainiin pystytettiin joulukuusi ja koristeltiin olkkari joulukoristeilla perjantaina. Eli siis otettiin muovikuusi paketista ja kiinnitettiin oksat ja pistettiin koristeet päälle ja se näyttää ihan oikeelta. Mulla ei oo vielä kuvaa koristellusta huoneesta.



Lauantaina oli tosi hieno ilma ja puhalsin Jaken kanssa saippuakuplia pihalla ja pystytettiin niitten pomppulinna sinne. Kävin myös juoksemassa ja siinä se päivä menikin. Illalla meillä oli toinen thanksgiving illallinen perheen kesken.




Sunnuntaina meillä olis ollut koulun kuoron kanssa musaluokan koristelupäivä, mutta en jaksanut mennä sinne. Olin kotona, leivoin mokkapaloja, kävin juoksemassa ja katsoin jalkapalloa telkkarista. Illalla mom muisti että sillä on interior designissa huomenna yks tehtävä due ja mä en ollu vielä edes alottanut sitä joten sen kanssa meni loppuilta. Tän jälkeen katoin viel jakson criminal mindsia ja siinä murhaaja liikkui keski-Californiassa kaikissa isommissa kaupungeissa Santa Marian ympärillä. huiii

1 kommentti: