perjantai 18. marraskuuta 2011

You have to finnish what you started

Oon ahkeroinu joka ilta tällä viikolla mun blogin kanssa ja nyt kirjotin jo toisen postauksen. Nyt mulla on iltasin paljon aikaa tehä kaikkea, koska vanhemmat ja Jake menee niitten huoneisiin jo joskus ennen yheksää ja en nää niitä enää loppuiltana.

Meillä oli cross countryn banquet eli päättäjäiset eilen. Menin sinne Heidin ja Jaken kanssa. Coach oli tehnyt meksikolaista ruokaa ja syömisen jälkeen jakoi todistukset ja palkinnot. Mä sain todistuksen lisäksi kunniakirjan siitä että mulla oli hyvä koulumenestys (GPA yli 3.5, se voi olla vähän reilu 4 tai huonompi) cross countryn aikana. Siinä todistustenjaossa meidät kutsuttiin joukkue kerrallaan eteen ja kun tuli junior varsity tyttöjen vuoro, niin mun nimeä ei sanottu. Yritin sitte heiluttaa kättä kun coach katto muhun päin ja se huomas että oli unohtanut mut ja kutsui mut sinne ja sano kaikille että tässä on meiän foreign exchange Irlannista.. Se oli ihan hauskaa et se kutsui mua treeneissä finlandiksi tai foreign exchangeksi, mutta olis ollu ihan kiva jos se olis opetellu mun nimen tonne päättäjäisiin.




Nyt kun cross country loppui ja en mee enää juoksemaan sinne ja jotain liikuntaa pitäis ite tehdä, niin löysin mulle loistavan lenkkikaverin! Meiän koira Crewe tykkää juosta ja oon sen kanssa jo pari kertaa käynyt juoksulenkillä. Crewellä oli muute tänään synttärit ja se täytti 8 vuotta!



Siinä on kuva mun kotikadulta. Ja kotitalosta:



Sain joku aika sitte homecoming kuvat. Jon toi ne mulle yhellä välkällä ja se oli toooosi awkward. Muutenki on tosi outoo jos nään sitä missään. Siinä on vaan semmonen ihminen millaisia ei kauheen montaa löydy.



Meillä on kaikenlaisia hauskoja päiviä, rallyja lounaalla ja spirit viikkoja vähän koko ajan. Viikko sitte oli spirit week johon kuului pyjama päivä, ruma huppari/vanhuspäivä, vuosikymmenpäivä ja warrior pride (perjantai oli vapaapäivä koska oli veteraanipäivä). Tossa kuvassa on vuosikymmenpäivän rallysta kuva, missä osa senioreista (80-luku) meni Greek teatterin lavalle tanssimaan.


Kohta pitää mennä tekemään kevääksi lukujärjestys, jota ei siis yleensä muuteta yhtään, paitsi minä joka on tottunut vaihtelemaan kursseja vähän väliä ja kyllästyy kaikkeen puolessa vuodessa. Ja on vaihtari jonka ei tarvii käydä tiettyä määrää mitään kursseja jotta pääsisi collegeen. En mä kyllä kauheesti sitä muuta.
 
Mun kuoro-opettaja päätti siirtää mut varsity kuoroon, eli koulun parhaaseen edustuskuoroon!! Se on sopivasti samalla tuntipaikalla kuin mun tietokonekurssi josta en tykkää yhtään, joten pääsen datailusta kätevästi eroon. Eka mun oli tarkotus ottaa jotain uutta women's choirin tilalle, mutta musaope kysyi että voisinko mä jäädä myös siihen kuoroon, koska sitä pelottaa että mitä sille kuorolle käy jos se menettää mut, Theresen (joka siirtyy kans varsityyn) ja Jasminin (joka on täällä vaan puoli vuotta) kaikki, eli kaikki vahvimmat laulajat, joten mä ja Therese molemmat päätettiin jäädä myös siihen kuoroon, joten sitten olen kahessa kuorossa.
 
US govt on vaan puolen vuoden mittainen kurssi ja toinen puolisko pitää ottaa economy, joka on kuulemma helpompaa mutta tylsempää. Muuten mun lukujärjestys pysyy samana, eli se tulee olemaan: student clerk, music history, interior design, varsity choir, econ, women's choir.

Nyt täl hetkellä koulussa menee ihan hyvin. Ekalla tunnilla attendance (eli paikallaolo-) toimisto on keksinyt että meitä toimettomia student clerkejä voi käyttää poissaoloselvitysten arkistontiin. Eli joka aamu meitä odottaa pari sataa vanhempien kirjoittamaa "lapseni oli kipeä kotona eikä siksi ollut koulussa" -lappua ja aakkosjärjestyksessä kaikkien 2500 oppilaan paperit joihin ne pitää nitoa kiinni. Eli siis otan yhen selvityslapun, etin sen oppilaan paperin ja nidon ne yhteen. Ja paperien pitää pysyä järjestyksessä. Jos saadaan ne pari sataa valmiiksi niin toimistolta saa käydä hakemassa aika monta lisää. Ja noitahan tuee 2500 oppilaan koulussa aika monta päivässä lisää ja ne on jo muutenkin monta viikkoa jäljessä. Siellä toimistossa kyllä työskentelee tosi kiva nainen joka antaa meille joka aamu tunnin päätteeks jotain hyvää esim keksin.
 
Music historyssa on niin tylsääää joka päivä, mutta ei kauheen vaikeeta. Me katotaan hirveesti leffoja ja en jaksa ikinä keskittyy niihin joten en ikinä ymmärrä niistä mitään. Mutta me jouduttiin vähä aikaa sitten tehdä tosi iso 23 diainen powerpoint renessanssista, joten meillä ei oo finals koetta!! Kaikissa muissa aineissa siis on parin tunnin mittainen koe missä testataan kaikki mitä ollaan syksyllä opiskeltu.
 
Interior design on mun paras aine. Sitä opettaa mun host äiti. Tällä viikolla ollaan kirjotettu muistiinpanoja rakennuslaeista ja huonekalujärjestelystä, mutta sitä ennen tehtiin projektia omasta unelmatalosta missä piti piirtää pohjapiirrustus ja leikata lehdistä kuvia millaiset ulko-ovet, vesihanat, takan, portaat, lattian jne. haluaa sinne. Ennen jouluu meiän piti tehä piparitalot mutta nyt meillä onki koulussa kaikille kolmos tuntipaikan tunneille ovenkoristelukilpailu joten me koristellaanki ovia. Heidi kerto mulle yks päivä että kun menin sinne tunneille nii se ei yhtään muistanu miten mun nimi sanotaan ja sen piti kirjottaa sen listoihin mun nimen yläpuolelle että se sanotaan Hay-knee. Koska kaikki luulevat että se sanotaan haini joka tarkoittaa takapuolta. Yks päivä meillä oli music historyssa sijainen joka anto takas yhet monisteet ja se ei ees yrittäny sanoo sitä vaan kysy et kuka on h e i n i (luetteli kirjaimet).
 
Nelosena mul on computer applications joka on ihan tyhmää ja onneks pääsen sieltä pois. Ollaan koko syksy tehty donitsikauppaa siellä, eka piti tehä kuvitusohjelmalla donitsi ja lusikka ja kahvikuppi ja siitä tuli kaupan logo ja sit ollaan tehty lainahakemusta ja laskettu paljo menee rahaa mihinki ja tehty ruokalista ja kaikkea. Eilen saatiin se vihdoin valmiiksi!!!! Joten siis tänään meidän opettaja toi meille kaikille donitsit :)
 
Vitosena on US govt, joka on ihan ok ja se opettaja antaa vaihtareille aina lisäbonusta. Nyt ollaan tekemässä finals projektia ja mun ja muitten vaihtareitten pitää tehä omista maista. Oon ihan innoissaan siitä ja oon tehny jo vaikka mitä powerpointtiin. Eka pitää kertoo hallituksesta ja maantiedosta ja muusta tylsästä mut sit tänään tunnilla kyselin kaikilta mitä ne haluu tietää ja kerron niille sitte vastaukset kysymyksiin. Siel on jotai tosi hauskoja esim italialainen vaihtari kysyi että pestäänkö me hampaat neljä kertaa päivässä, koska niillä on Italiassa mainos missä suomalaiset tekee niin.
 
Vikana on kuoro mistä tykkään tosi paljon. Meillä on nyt 10 laulua joulukonserttiin mitä ollaan treenattu koko syksy. Konsertti on kahen viikon päästä. Meiän kuoro on vaan niin kökkö kun siellä on hirveesti semmosia jotka ei osaa laulaa yhtään ja joudutaan käymään samat asiat miljoona kertaa läpi. Onneks kevääks pääsen varsityyn.

Tänään menin leffaan ja mäkkäriin syömään Theresen ja veljen kanssa kattomaan Happy feet 2 :) Samalla sai vanhemmat vapaaillan ja ne meni ravintolaan kahestaan. Hihii oli tosi kivaa!! Eilen odotin bro:n kaa reilu puol tuntii kahestaan ku mom oli hammaslääkärissä ja luin sille jotai 8 kirjaa. Tykkään tosi paljon lukee sille kirjoja.
 
Huomen meen Jasminille yöks ja Therese ja Cali tulee myös. Sunnuntaiaamuna meen ekaa kertaa kirkkoon täällä koska meen kuuntelee Theresee ku se laulaa kirkkokuorossa. Sunnuntaina saatan myös mennä Andrewn kanssa SLO:hon tai jonneki. Ens viikolla on thanksgiving joten mulla on kouluu vaan maanantaina ja tiistaina. Loppuviikko on lomaa :)
 
Hyvin ihan menee muutenkin, tekemistä riittää ja nyt on ihan kivaa kun mulla on vihdoin kotonakin joku joka juttelee mulle eikä niin että koulussa on kivaa ja kotona on loppuilta yksinäistä ja tylsää. Paitsi nyt kolmen viikon jälkeen alkaa vähän jo kyllästyttää leikkiä bro:n kanssa joka päivä ja oon alkanu olee tylsä sisko ja sanoo välil etten jaksa. Oli se silti piirtänyt koulussa thanksgiving kalkkunaan "mistä olet kiitollinen" mun kuvan :)

Toi otsikko muute tulee siitä että Mr. Wagner on keksinyt ton ja hokee sitä mulle koko ajan koulussa. Se jopa askarteli luokan seinälle you have to finnish what you started kyltin.

3 kommenttia:

  1. tää sun blogi on toosi kiva ! ja oot tosi onnekas ku pääsit Californiaan ! mut ootko varma et se opettaja on kirjottanu finnish eikä finish ? koska finnish tarkottaa suomalaista/suomen kieltä kun taas finish tarkottaa lopettaa. Hahhahah :) mut nauti Californiasta ! :)

    VastaaPoista
  2. Kiitoos :) ja joo tykkään californiasta! :) Haha joo se on finnish koska sen idea on että mun pitää finnish koska olen finnish.

    VastaaPoista
  3. Hih, ihana veli kun piirsi sun kuvan, söpöä!!

    VastaaPoista