tiistai 1. marraskuuta 2011

Halloween





Halloween jutut alkoivat sunnuntaina, kun kaiverrettiin kurpitsat. Mun kurpitsa on tossa:


No ei. Mun kurpitsa on tossa kaikista vaseimmammalla.



Maanantaina menin koulun jälkeen Theresen luokse valmistautumaan. Mä olin kissa ja Therese yksi pink ladyista Greasesta. Sitten ajettiin autolla ensin kattelemaan kurpitsoja jonkun miehen luokse joka kaivertaa joka vuosi tosi hienoja. Toi karvinen on yks sen kurpitsoista. Sen jälkeen mentiin Foxenwoodiin jossa tavattiin Cali ja sen kaveri Kristine. Meistä kukaan ei siis asu Foxenwoodissa (tai mä asuin vielä lauantaina)  mutta mentiin sinne koska se on rikkaitten ihmisten asuinaluetta ja sieltä saa isoja karkkeja :) Mentiin siis trick or treating sinne. Meillä oli ihan älyttömän kivaa ja se oli just semmosta kun esim täydellisissä naisissa oon nähnyt :) Lapsia oli ihan kauheesti ja myös aikuiset oli pukeutuneet ja siellä oli taloja koristeltu tosi hienosti. Ja kyllä sieltä aika isoja karkkeja sai :DD

Mun blogger jumittaa tänään ihan kauheesti joten en pysty lataamaan enempää kuvia (ellen halua odottaa 15 minaa jokaista kuvaa kohden). Kokeilen joku päivä (mahollisimman nopeesti joku päivä) laittaa trick or treating kuvia.

Muutin siis uuteen perheeseen lauantaina. Oikeesti oli kyllä maailman paras päätös vaihtaa tänne, koska nyt muutaman päivän jälkeen tämä talo tuntuu jo paljon enemmän kodilta kuin edellinen talo ikinä. Ja sama juttu että nää ihmiset täällä tuntuu paljon enemmän perheeltä kuin vanha perhe ikinä. Tunnen täällä itteni tosi tervetulleeksi ja mulle puhutaan täällä. Vanhassa perheessä oli niin että ne ei ikinä puhunut mulle tai kysellyt mitään ja mä en tiennyt mitä niille pitäis sanoa, joten olin aika paljon hiljaa. Täällä mulle puhutaan koko ajan ja mäkin puhun niille ja yhtään semmosta hetkeä ei oo vielä tullut että mun olisi pitänyt miettiä ihan kauheesti että josko keksisin mitään sanottavaa (niinkuin joka päivä vanhassa perheessä), koska mulla vaan tulee mieleen kaikkea kerrottavaa. Ja kun nää kysyi multa ekana päivänä että millasia ruokia tykkään syödä niin heti seuraavana päivänä keiteltiin tonnikalakastiketta. Ja tänään Matt oli ettinyt netistä suomalaisia ruokia ja se on ihan innoissaan että se alkaa tekemään niitä. Ja nää myös odottaa innoissaan mun leipomuksia, mutta että tee milloin haluat.
 
Ja koko ajan ne sanoo että haluu että tunnen olevani kotona ja pitää sanoo jos haluun mitä tahansa ja jos en tykkää jostain ruuasta nii pitää sanoo että ne ei tee sitä pahaa ruokaa koko ajan. Ei mulla oo kyllä mitään valittamista ruuasta enkä kyllä valittaa kehtaiskaan jos olis, vaikka nää syökin aika paljon lihaa. Oli kyllä hyvä asua vähän aikaa perheessä joka syö vaan vähän lihaa ja opetella syömään sitä vähitellen, koska jos olisin suoraan tullut tänne ja tämmöstä määrää olis heti ollut tarjoolla niin olis varmasti ollut liian kova paikka alkaa vaan syömään sitä. En ennen tänne tuloa syönyt punaista lihaa, mutta EF ei ilmottanut sitä mun perheelle, joten en voinut hankaloittaa niitten elämää kieltäytymällä syömästä sitä. Näin muuten kävi yhelle toiselle vaihtarille Romanolle myös.
 
Mulla on täällä siis vanhemmat ja pikkuveli 5v, iso musta koira Crewe, oranssi kissa Milo ja sininen rapu akvaariossa jolla ei ole nimeä. Host veli on tosi innoissaan että se sai isosiskon ja se kertoo kaikille että sillä on nyt sisko ja aa se on vaan niin söpö. Se haluu koko ajan pelata mun kanssa jotain, ja pelaaminen onkin ihan kivaa. Ainoo mitä inhoon tehdä lasten kanssa on leikkiminen esim autoilla tai junilla tai millä vaan tommosilla mutta niillä se tykkää leikkiä onneks itekseen.
 
Mom on mun interior design opettaja koulussa, mutta ei musta oo kyllä yhtään enää outoa käydä sen tunneilla niinkuin aluks kun tiesin että muutan niille niin oli tosi outoa aina nähdä se joka päivä koulussa. Tykkään siit kyl tosi paljon. Ja tykkään olla opettajan lapsi :DDD On se vaan niin paljo helpompaa kun voin jättää kaikkea kamaa sen luokkaan ja jättää eväät sen jääkaappiin. Ja joka aamu mulla on eväät ja aamupala valmiina autossa odottamassa, joten mun ei tarvii herätä aikaisin aamulla tekemään niitä.
 
Me lähetään kouluun jo seittemältä vaikka se alkaa puol yheksän. Eka pitää viedä bro kindergarteniin (plus jutella sen opettajien kanssa ainakin 20 minaa), paitsi sitä ennen mennään mäkkärin drive inniin ostamaan kahvia tai limua tai jotain juotavaa. Täällä muute maksaa kaikki limut mikä koko tahansa yhen dollarin (pienin dollarin ja jättisuurin dollarin). Joten me otetaan kaikista isoin koko aina. Ja jenkkien kaikista isoin koko... Voin sanoo että tarviinki sen juomiseen sen koko seittemästä puol yheksään. 
 
Sitten mennään kouluun int design luokkaan missä mom tekee jotain omaa hommaa, valmistelee tunteja tai jotain ja mä syön aamupalaa tai teen jotain. Oon siellä melkeen tunnin liian aikasin mutta nyt en oo ainakaa ihan unessa enää ekalla tunnilla ku oon kerennyt herätä.
 
Dad on myös tosi kiva ja se tekee täällä kaikki ruuat ja ne on tähän asti ollut hyvää :) Dad on myös opettaja mutta Santa Maria Highssa ja opettaa special ed students eli sillä on kehitysvammaisia, oppimishankaluuksillisia ja muita. Ja se sano että sillä on tosi paljon nuorisorikollisia.. Ja 4 oppilasta raskaana.
 
Crewe on tosi söpö ja se on ihan innoissaan musta ja kaikista ihmisistä ja se haluaa leikkiä koko ajan ja tulla syliin (vaikka se on tosi painava) tai ainakin tunkee viereen makaamaan kun yrittää kattoa sohvalla telkkaria. Milo on myös tosi söpö mutta se ei oo kauheen seurallinen ja se sininen rapu lymyilee piilossa ja en oo nähny sitä vielä kokonaan ja ootan ihan kärsimättömästi akvaarion eessä että se tulis ulos mutta ei se ikinä tuu. Ja sit ku sanon noille että äää haluun nähä sen ravun nii ne aina sanoo että ai no tossa se oli just kymmenen minaa sitte ulkona mutta ei oo näköjään enää. Kuin ärsyttävää.
 
Viikonloppuna me mennään ostamaan mulle pyykkikori ja muuta tarpeellista targetista ja sitten mennään Danish towniin eli se on joku paikka missä on kaikkea tanskalaista :) Ja sieltä saa kuulemma tosi hyviä piirakoita.

Hyvin menee siis taas. Paitsi perjantaina on US gov koe aiheesta josta mulla ei oo mitään aavistusta. (Huom olen tehnyt tehtävät siitä kappaleesta mutta en ymmärtänyt yhtään mitään mitä kirjotin) Sen tiiän että pitää opetella jenkkien perustuslain Preamble eli semmonen esikirjoitus ja se on ihan liian pitkä. Oon joutunu opettelee jo neljä ja ne on kaikki ihan kökköjä.


4 kommenttia:

  1. Awww vähän toi Jake kuulostaa söpöltä :D <3! Varmaa muute älyttömän siistii olla amerikas halloweenina:O

    Ps. Se rapu pelkää sua :(

    VastaaPoista
  2. Joo Jake on tosi söpö ja tuun sen kaa tosi hyvin toimeen :) Halloween oli tosi upee kokemus ja näin sen lobsterin tänää!! Se on muute hummeri eikä rapu. Koitettiin keksii sille suomenkielinen nimi mut rapu ja sininen ja hummeri ja kaikki muut nimet oli liian vaikeita mun perheen sanoo. Mun täytyy keksii joku hyvä

    VastaaPoista
  3. Hahaha! :D Osaaks ne siellä "Rollata R:rää"? Siis lausuu R suomalaisittain :D

    VastaaPoista
  4. Ei osaa :) ja ne ei myöskään osaa sanoo kahta konsonanttia peräkkäin esim mun sukunimeä ja kerroin niille et suomessa on eri sanoja mato matto tuuli tuli tulli jne nii nää ei tajuu et se on totta. Huomaan kyl iteki et jos kerron näille jotain suomeks nii mun ääntäminen on tosi huonoa

    VastaaPoista