tiistai 25. lokakuuta 2011

No more homeless

Ekaksi kaikkein tärkeimmät uutiset; täällä jo ihan naureskeltiin että voin sit joka viikonloppu mennä kodittomien ruokajonoon hakemaan ruokaa, missä mun pari kaveria käy sitä ruokaa jakamassa, mutta ähähää eipä tarvii koska mun interior design opettaja ottaa mut nyt varmasti niille asumaan!!! Muutan ens lauantaina! :)

Ja siis nykyisen perheen kanssa oon edelleenkin hyvissä väleissä eikä olla missään vaiheessa varsinaisesti riidelty. Ja oikeestaan meillä vaan välit paranee koska mua ainakaan ei enää ahdista täällä yhtään se kun ei tarvii yrittää olla perhe kun ei tunnu yhtään perheeltä. Ja oon tässä huomannut että mulla on hirvee kiire päästä sinne uuteen perheeseen ja tänää en päässyt sen mun uuden äidin tunnille koulussa (koska olin tekee enkunkoetta mikä kaikkien monta kieltä puhuvien pitää tehdä) niin mua harmitti koko päivän etten nähny sitä ollenkaan.

Olin siis tänää enkun kielikokeessa minkä tekee kaikki kaksikieliset eli esim Meksikosta muuttaneet (joita on täällä tosi paljon) ja sitten me vaihtarit. Se oli suurimmaks osaks ihan älyttömän helppo. Siinä oli erikseen monta eri osiota. Lukemisessa piti lukee joku 5 sivun mittasta tekstiä ja vastata kysymyksiin, vähä niinku perusenkunkokeissa. Kieliopissa piti valita monivalinnassa aina lauseeseen sopiva muoto tai jotain semmosia. Puhumisessa mulle näytettiin kuvia ja piti sanoo mitä ne on (esim porkkana) tai mitä niillä tehdään (esim kemian mittalasi). Sit sain neljä kuvaa ja piti kertoo mitä niissä tapahtuu. Kuuntelussa mun koetta valvova nainen luki jonkun kysymyksen ja piti valita oikea vaihtoehto (esim valitse kuva jossa leijona on laatikon sisällä. ja siinä oli vaihtoehtona leijona ja laatikko silleen että yhessä se oli sisällä ja muissa jossakin ulkopuolella). Kirjottamisessa oli kuvia mistä piti kirjottaa yks lause jokaisesta mitä niissä tapahtuu ja kirjottaa essee mitä tekisit jos saisit tehdä mitä tahansa yhden päivän aikana. Ja kaikista hauskinta siinä esseessä oli että ohjeena oli kirjoita vähintään kolme kokonaista lausetta. Hehe Suomessa olis että kirjoita vähintään kolme kokonaista sivua,

Lauantaina mun yks kaveri Ashlyn järjesti mulle tosi kivan päivän! Se oli perjantaina mun mukana juttelemassa interior design opettajan kanssa mun ottamisesta ja taisin sanoa jotain että ei mua tarvii viedä ympäri Amerikkaa kattomaan nähtävyyksiä kun mulle riittää ihan että pääsen Walmartiin ku mun perhe ei oo vieny mua ees sinne. Niinpä Ashlyn vei mut kattelemaan eri paikkoja ja lopulta sinne WALMARTIIN!! :)

Aamulla aikaisin puol yheksältä Ashlyn ja sen Grandma tuli hakemaan mua kotoa ja ajettiin niitten isovanhempien kotiin Nipomon ja Arroyo Granden rajalle. Sieltä lähettiin melkeen heti Pismo beachille, jossa mentiin ensin rannalle ja siellä oli surffauskilpailu käynnissä. Kateltiin sitä hetki ja käytiin rannalla kävelemässä ja keräämässä simpukoita. Sitten käveltiin rantakatua pitkin ja kierreltiin turistikaupoissa kattelemassa. Siellä oli tosi monessa kaupassa hainpoikasia lasipurkeissa myytävänä..







Siellä oli semmonen karkkikauppa missä myytiin suklaalla kuorrutettuja skorpioneja, matoja ja heinäsirkkoja. Nam




Mä en kuitenkaan maistellut matoja vaan tyydyin tohon suklaakuorrutettuun vaahtokarkkiin.


Käveltiin poispäin rannasta ja käytiin yhessä galleriassa missä oli kaikkii tosi hienoja maalauksia. En ois uskonu et voisin oikeesti tykätä käydä siellä kiertelee mutta mulla oli tosi hauskaa. Ja saatiin sieltä ilmaseks molemmat kaks korttia missä oli kaks maalausta. Tavallisesti niistä ois pitäny maksaa $10/7 korttia.
Sit mentiin syömään tosi hyvää ruokaa. Haha musta on tullu vähä jenkki ku mun mielestä toi oli huippuhyvää.



Syömisen jälkeen kun maha oli täynnä niin jenkkityyliin syötiin vähän lisää. Söin mun elämän ensimmäisen caramel applen. Hyväää. Ostin muute noi aurinkolasit sieltä ku oon nyt joku kolme kuukautta surrut kun en ostanu ton värisiä H&Mstä ennen ku tulin tänne niin nyt sitte löysin melkeen samanlaiset.


Käveltiin aika pitkä matka rannalta Pismo outleteille. Siellä on kaikkien hyvien vaatekauppojen outletit ja Niken tehtaanmyymälä!! En kyllä ostanut sieltä Nikelta mitään kun mun shoppailukaveri ei ollut ihan yhtä kiinnostunut kattelemaan urheiluvaatteita.



Toi auto on semmonen mikä käy hakemassa kaupoista rahat pankkiin. Se on kunnon panssariauto missä toinen ihminen on ajamassa ja oottaa sisällä autossa ja sitten semmonen asemies kuljettaa ne rahat. Ootettiin niin kauan että se pyssymies tuli kaupasta ulos että mä näin sen :)


Iltapäivällä Ashlynin Gma tuli hakemaan meitä ja mentiin hakemaan meille pizzat ruuaksi ja sen jälkeen suunnattiin kohti Santa Mariaa. Ensiksi mentiin mall:iin kynsi spahan laittamaan Ashlynille tekokynnet ja sen Gma pakotti mut mennä ranskalaiseen manikyyriin. Tuli kyllä tosi hienot kynnet.
Käytiin myös kattoo Amerikkalaista eläinkauppaa ja niillä on siellä kaikki maailman eläimet myynnissä. Vähän teki pahaa nähdä koiranpennut semmosissa marsukopeissa siellä kyllä. Sitten siellä oli lemmikkitorakoita, skorpioneja, sammakkoja, hämähäkkejä ja kaikki perus hiiret ja hamsterit. Ja ssiellä oli vastasyntyneitä hiirenpoikasia ja me saatiin mennä kattoo niitä! :)

Seuraavaksi oli vuorossa Walmart. Jeii se oli tosi jännää koska siellä oli kaikkea, ruokaa, ihan kivoja vaatteita, leluja, kyniä, urheilutarvikkeita, äää kaikkea.


Walmartin jälkeen ajettiin Drive In:iin! Se on siis se leffateatteri mihin ajetaan autolla ja katotaan se leffa autosta. Mentiin kattoo Money ball. Se oli tooooosi tylsä ja en jaksanu keskittyy joten en ymmärtäny mitään. mutta oli hauskaa että pääsin kokemaan tonkin.


Tossa näkyy mun uudet yökkärihousut mitkä ostin Walmartista.


Leffan jälkeen mentiin takas Ashlynin Gman kotiin ja olin siellä yötä.
Seuraavana päivänä meillä oli EF:n fall party.


Kristina Saksasta


Shivi Australiasta ja Julia Itävallasta

Ajeltiin kaikki traktorin kyydillä kurpitsamaalle ja kaikki sai valita itelleen kurpitsat. Aika jännä näky oli kyllä, en oo ikinä nähny kurpitsoja tolleen kasvamassa tuhansia.







Löysin sieltä tommosen koiran :)


Ja sitten oli ohjelmassa kasvomaalausta:


Mä maalasin haamuja kaikille käteen ketkä halusi


Meillä ei varsinaisesti ollut siellä kurpitsojen kaiverrusta ohjelmassa mutta tehtiin vähän jotain kuitenkin:


Ja käytiin Inkan (Suomi) ja Evan (Saksa) kanssa hurjastelemassa tommosella:


Mä yritin irrottaa tota hattua vaikka kuinka kauan ja en lopulta ees saanu sitä ilman apua irti, mutta sitten mulla ei jäänyt muuhun enää aikaa joten tolla kurpisalla on vähän omalaatuinen naama. Toivottavasti pääsen vielä kaivertamaan semmosen kunnollisen :)


Mulla on nytten sitten Halloween suunnitelmat vähän auki koska Halloween on maanantaina ja muutan lauantaina ja en tiiä et olettaako ne et oon kotona vai jossain muualla ja mulla ei oo ees asua vielä koska eihän näillä ole tietenkään ollut aikaa viedä mua kauppaan ja oon ite ollu vähä laiska kyselemään et milloin kaverit on menossa ostamaan.
 
Tääl on aika sekava meno päällä kun meil on puol taloo jo tyhjennetty ja viety tavarat uuteen taloon mutta näitten varsinainen muuttopäivä on vasta viikon päästä maanantaina. Mä olen sitten kätevästi pakkaillut tässä samalla, lapset ei siis vielä ees tiedä että oon muuttamassa toiseen perheeseen. Musta niille pitäis kertoo jo että niillä olis nää pari päivää aikaa tajuta ja hyväksyy se asia, mutta oon kunnioittanu mun aluevalvojan toivetta että annan vanhempien päättää milloin on oikea hetki kertoa. Silleen vaan aika outoa että kun nää lapset tietää kyllä miten huoneet jaetaan uudessa talossa ja mua ei oo sijoitettu mihinkään huoneeseen niin aika outoa, että ne ei oo kysellyt mitään. Nooo kyllä se tääl sit järjestyy vielä. Saa ne ainaki viimeistään lauantaina tietää että lähden.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti