tiistai 6. joulukuuta 2011

It's christmas season

Täällä alkoi jouluaika heti thanksgivingin jälkeen. Joka puolella on vaikka mitä joulukoristeita, mutta tuntuu ihan oudolta, koska siis tosiaan oon iltapäivisin ulkona vieläkin T-paidalla niin ei ole kovin talvinen ilma. Sen verran kylmä on aamuisin, että ostin Targetista mustan nahkatakin (mikä ei kyllä oo yhtään lämmin). Oikeesti ei olis ees kylmä, mutta Heidin luokan lämmitys on rikki ja se puhaltaa kylmää ilmaa ja ketään ei kiinnosta korjata sitä. Onneks se on leipomisluokka niin me laitetaan aina aamulla kaikki uunit päälle ja avataan ne nii saadaan lämpöä sinne. Tässä kuva Californian 6. joulukuuta ilmasta:

 

Koulussa pidettiin kolmos tuntipaikalle ovenkoristelukilpailu. Mulla se tunti on interior design. Voittajaluokka sai itelleen pizzapartyn ja voittaja oli tattadadaa meidän interior designin B ovi, eli ei mun ryhmän ovi vaan toisen puolen (koska meillä on kaks ovea niin jaettiin porukka puoliksi ja koristeltiin molemmat ovet). Yläpuolella on mun ryhmän ovi ja alapuolella voittajaovi. (Toi juttu savupiipussa on joulupukki)


Veli tykkää ottaa kuvia mun kameralla ja se myös keksi mun iPodin kaikki pelit ja haluaa nyt koko ajan pelata sillä. Se on ihan hauskaa että löydän mun kamerasta kaikenlaisia hauskoja kuvia, tosin noin yheksän kymmenestä on niin tärähtäneitä etten ees tiiä mitä niissä on yritetty kuvata. Tässä parhaat laatunäytteet:



Meillä laitettiin kotona olkkariin joulukoristeet thanksgiving viikonloppuna. Näin jälkeenpäin kattelin että nää kuvat ei oo mitään ihan parasta laatua, joulukuusi on bro:n kuvaama ja muut otin niin ettei valot olleet päällä, eli oikeesti kaikki näyttää paljon paremmalta. Piha on myös koristeltu ihan täyteen kaikkea, mutta siitä mulla on vaan ihan sohjoja kuvia.




Toi olkkari näyttää lähinnä sotkuselta, mutta oikeesti se on tosi hieno ja kuvitelkaa että toi lumiukko on valoisa, telkkarin ja takan yllä menee valonauha ja paketit hyllyllä on valoja ja kuusi tuolla, ja siis valoja on joka puolella. (Ja takassa tuli ja Crewen lelut ei lattialla)



Stockings. Mun on toi punanen kaikkien keskellä.



Hyllyiltä löytyy kaikkee joulukamaa.


Ja siinä on mun ja Jaken joulukalenterit. Mun on vihree ja Jacobin punanen. Noi luukut menee numerojärjestyksessä nii on vähä tylsä ku ei tarvii ettii. Mut suklaa on hyvää.


Jasmin teki sen perheelle joulukalenterin.



Eka joulukuuta meillä oli kuoron kanssa joulukonsertti. Se meni mun kuorolla ihan hyvin. Meillä oli tämmönen ohjelma:

Women's ensemble
Jolly good christmas
In the land of snow
Hodie
Snow lay on the ground
Little drummer boy
Night before christmas
Have yourself a merry little christmas
How many nights
Lopussa laulettiin kaikki yhessä fruitcake ja semmonen missä oli peace peace ja silent nights eka molemmat erikseen ja sit yhtä aikaa.
Mulle ei ollu meiän lauluista ennestään tuttuja muut ku rumpalipoika ja sitte toi jouluyö juhlayö, mutta lauloin siinä peace peacen altto stemmaa nii en ees laulanut sitä. Mutta oli paljon helpompi oppia sanat kun ei tiennyt niitä valmiiksi väärällä kielellä.

Meiän lisäksi esiintyi varsity choir, madrigals, mandrigals, beginning choir ja muutama soolo. Varsity oli niin hyvä! Ääää en jaksa oottaa että pääsen sinne kevääksi.


Loppu missä laulettiin kaikki yhessä.


Altot. Varmaa tää on ainoo kuva mistä saa mitään selvää nii mulla on silmät kiinni.
 
Tänään käytiin kuoron kanssa caroling eli vietiin joulukukkia ihmisille jotka tilas niitä aiemmin ja laulettiin joululauluja. Meillä oli seittemän taloa, joista vaan neljässä oli ihmiset kotona, joten se oli nopeesti ohi. Meitä oli neljä kerrallaan carolingmassa, minä, Therese, Jasmin ja Ashlyn.


KILIPUKKI!! Oon opettanut mun interior design kavereille kaikennäköstä tärkeetä suomeksi. Yleensä kaikki haluu oppia kirosanoja, mutta ne ei ikinä oo niitä hauskimpia. Tuossa kuvassa on Austin joka on tosi innostunut sanasta kilipukki. Me otettiin siitä kilipukkikuva. Sitte yks tosi hauska sana on strutsi. Mun mielestä kaikki mitä nää puhuu suomeks kuulostaa tosi hauskalta.

Mä aina pyysin mun vanhaa perhettä ja nyt uutta perhettä korjaamaan mun puhumista, mutta nyt vasta ihan viime aikoina ne on alkaneet tehdä sitä. Haluisin lähinnä et ne korjailis kielioppii ja semmosta, mutta ne aina nauraa mulle kun mun ääntäminen on hassua. Mun vanhempien lempparit on vampire ja chip. En ees tiiä mitä sanon väärin vampiressa, mutta kun sanon chip niin kuulostan kuulemma linnulta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti