maanantai 19. joulukuuta 2011

Happened today

Tänään oli tosi hyvä päivä. Viime yönä telttailin meiän koiran kanssa alakerran sohvalla, koska yöllä tuli criminal minds maratoni ja mun piti valvoo telkkarin ääressä sitä kattomassa. Oon kyllä ehkä maailman huonoin yöllä telkkarin katsoja, koska nukahin taas heti parin jakson jälkeen.

Aamulla heräsin sohvalta kun mom alkoi imuroimaan joskus kaheksalta. Mäkin menin siivoomaan oman huoneeni, koska mun pitää saada kaikki tavarat piilotettua mun vaatekomeroon siksi aikaa kun yhet mun hostien kaverit tulee pariksi päiväksi ensi viikolla ja ne saa mun huoneen ja mä meen siksi aikaa alakerran leikkihuoneeseen taas campingeilemään. Ihan innostuin tosta siivoamisesta ja kävin jopa läpi mun sekalaatikon minne oon heittäny kaikki eteentulleet epämääräiset tavarat ja löysin kaikkea kadonnutta mitä on ettinyt tai en tiennyt että mulla on. Yllättävän paljon kertynyt semmosta kamaa reilu neljässä kuukaudessa. Täällä sitä tavaraa kertyy kun pitää säästää ihan kaikki muistona kaikesta.

Mun siivouksen kesken mom tuli hakemaan mua syömään lounasta ja sen jälkeen koristelin veljen kanssa piparitalon ja pipareita. Sitten pelasin varmaa joku kaks tuntia dadin ja veljen kanssa Mariokart wii peliä. Tämän jälkeen kirjoitin mun New Jerseyssä asuvalle kaverille kirjettä ja mom kävi hakemassa postin. Ja siellä oli mulle tosi ihana paketti! Sen parissa vietinkin sitte loppuillan. Ja paluupostia on luvassa. (En pystyny oottaa jouluun ku lähettäjä oli mun lempitäti Roihuvuoresta ja paketin kyljessä oli lista mitä kaikkea on sisällä.. ne pilaa postissa yllätyksen ku käskee kirjottaa listan)




KIITOOOS

Viikko sitten käytiin hankkimassa mulle lankoja että pääsen neulomaan. Oon jo tehny kahet sukat, lapaset, huivin ja tänää sain valmiiksi tommosen (minkä pitäisi olla haisuli, siltä puuttuu vielä kuvausvaiheessa jalat ja kädet ei oo valmiita). Nyt oon neulomassa hattivattia, aion tehä näille kaikki muumit ennen ku lähen. Tän kanssa askartelin illallisen jälkeen kun katottiin yhessä jalkapalloa. Tänään oli San Francisco 49ers ja Steelers peli ja 49ers on momin lempijoukkue. Mun lemppari on Chicago bears, koska siellä pelaa Caleb Hanie (jonka sukunimi äännetään Heini), mutta kaikki sanoo mulle koko ajan että se on tosi huono joukkue ja Hanie on huonoin quarterback ikinä. Sit mä sanon että no jos se kerrankin saa yhen fanin niin sit se saa motivaatiota kehittyä.


Tänään myös kun tein omia juttuja niin bro teki mulle "kirjeitä". Se piirsi tosi söpöjä tonttu- ja jalkapallopelaajakuvia musta ja kirjotti mulle vietin: Heini you and Andree like we. Se tarkoittaa suunnilleen että kuulun niitten perheeseen. 


Eilen muuten olin momin kanssa vauvakutsuilla ja siellä oli tosi hauskaa. Siellä oli myös noin kolmikymppinen nainen joka oli kymmenen vuotta sitten ollut vaihtarina Ruotsissa. Se jopa puhui mun kanssa vähän ruotsia.
 
Kutsujen ajan dad ja bro oli "playdate" yhen näitten kaverin luona, jossa siis se mies jäi noitten kanssa kotiin ja vaimo tuli vauvakutsuille. Juhlien jälkeen mentiin kaikki sinne Miken ja Katien luokse ja vietettiin loppupäivä siellä. Sinne tuli myös noitten toiset kaverit (toinen) Mike ja Wendy. Mulla oli välillä ihan hauskaa jos joku esim sanoi jotain hauskaa, mutta oikeestaan toi oli semmonen ilta että syötiin hamppareita ja hotdogeja ja katottiin jalkapalloa telkkarista. Ei ollu ees Chicago bearsien peli :(( :DD
 
Bro kaivo kuoppaa takapihalla koko illan kun niillä oli hiekkaa vaan siellä, enkä halunnut mennä sinne sotkemaan. Mulla oli siis vähän tylsää siellä ja meillä on kahen viikon päästä luvassa uusi jalkapalloilta kun ne tulevat meille yöksi. Kotona voin sitte neuloa vaikka niitä hattivatteja samalla kun katotaan peliä niin on vähän kivempaa.
 
Huomenna meille tulee momin äiti ja sen mies illalliselle, koska huomenna on hanukan ensimmäinen ilta. Tai eka päivä on keskiviikkona ja huomenna on tiistai. En ihan ymmärrä tota hanukkaa. Mutta hauskaa päästä näkemään tommonen juhla mitä en luultavasti olisi ikinä muuten päässyt kokemaan.
 
Keväällä on luvassa joku toinen juutalaisten juhla minkä nimeä en muista, mutta Gpa kutsui mut sinne niitten luokse San Franciscoon. Muutenkin olen varmaan menossa muuten vaan San Franciscoon noitten host gparentsien luokse kevätlomalla pariksi päiväksi ja ne lupasivat näyttää mulle kaikki nähtävyydet.
 
Jouluaattona meille tulee dadin äiti illalliselle. Sunnuntaiaamuna ollaan ehkä pelkän perheen kanssa ja avataan yhdessä lahjat. Iltapäivällä tulee dadin velin perhe (mies, vaimo ja 10 ja 15 vuotiaat pojat) meille syömään ja viettämään aikaa.
Ja lomasuunnitelmissa olisi myös paljon kavereita :)

1 kommentti:

  1. hyvä että lempitäti Californista piti paketista:)) ja tota ei sitä lappuu ois kai pitäny tehä noi tarkasti mut haluttii varmistaa annan kaa et se tulee perille:D ps. etittii kissojen ja koirien kaa niit kaikkii sanoi siihe lappuu ku ei esim tiedetty mikä on salmiakki ja miten suklaa kirjotetaa.. vaik me ollaanki annan kaa kympin oppilaita enkussa. hups
    ystävällisin terveisin: roihuvuoren täti

    VastaaPoista