keskiviikko 14. joulukuuta 2011

A visit from an elf

Viime yönä meillä kävi tonttu (suomalainen korvatunturilta eikä pohjoisnavalta) tuomassa Suomen muotoisen piparimuotin. Tänää mä ja Jacob leivottiin sitte pipareita.



Kasaan myöhemmin noista paloista semmosen kelkan mitä vetää poro ja koristellaan piparitalo (jonka host iskä osti costcosta kun sanoin että haluun tehä piparitalon..).

Huomenna on viimeinen päivä koulua ennen joululomaa. Onneks on kaikki finalsit ohi. Tällä viikolla oli maanantaina early out, eli kaikki tunnit oli vaan puol tuntia ja päästiin kotiin ajoissa. Ja tällä kertaa myös alotettiin tuntia myöhemmin, koska 0 period oli finals koe aamulla 2 tuntia ennen normi tunteja, mulla ei oo 0 periodta, joten sain aamulla nukkua pidempään.
 
Tiistaina mun ei tarvinnut mennä 1 period kokeeseen, koska oon student clerk eli ei ole koetta, joten pysyin momin luokassa ja neuloin lapasia takanurkassa. Niillä ei ollut koetta siellä vaan mom opetti normaalisti. Tän jälkeen oli tunnin lounas, jolloin syötiin mun tekemää tonnikalapizzaa. 2 period mulla on music history. Siellä ei ollut koetta, koska tehtiin pari viikkoa sitten iso powerpoint juttu (mikä oli 500 credit points, yleensä ne on jotai parikymmentä.. mutta meiän opettaja on vähä seko). Tehtiin sanasokkelo tehtävää mistä jos löysi 20 sanaa sai C:n, 25 sanaa sai B:n, 30 sanaa A:n ja enemmän nii A+. Mä löysin niitä vaikka kuinka paljon.
 
Keskiviikkona mulla oli interior design ja computer applications. Tiistai-iltana välttelin lukemista kumpaankin kokeeseen ja lopulta sain selattua flashcardit interior designiin, mutta en tehnyt yhtään mitään datauskurssin eteen. Se on siis se kurssi jolla olen todella kujalla kaikesta. Interior design oli aika helppo ja siinä oli vaan kaks kysymystä mitä en ymmärtänyt (eli tavallisesti olisin vaan arvannut,  mutta nyt kun mun host äiti oli opettaja niin kysyin siltä mitä ne tarkottaa ja sitten osasin vastata oikein). Sain tosta kokeesta 74/85, mutta tein yhen extra credit tehtävän mistä sain 10 lisäpistettä. Kurssista sain lukukauden arvosanaksi A+ :) Kaikki mun kaverit sano että siks vaan kun mun äiti opettaa sitä, mutta oikeesti olin tehny kaikki jutut.
 
Tietsikkakoe ei sitte mennytkään ihan niin hyvin. Ekassa osassa oli 25 kysymystä, joista 20 ekaan piti vaan merkitä oikein vai väärin. Mutta tiesin varmasti niistä noin kolme ja jouduin arvata kaikki loput. Viis vikaa piti ite kirjottaa omat vastaukset ja mulla ei ollut niistäkään mitään aavistusta, joten keksin niihin jotain jos vaikka saisin jotain pisteitä. Ton jälkeen olin niin varma etten päässyt sitä kurssia läpi ja mut lähetetään takas Suomeen, mutta sitten oli kokeen toinen osa. Eli saatiin toiset 25 pistettä, jos siivottiin tietokoneen takana oleva tila (oppilaat heittää sinne kaikki roskat). Joten sain ehkä jopa 30 pistettä toivottavasti siitä kokeesta, joka on 60 % eli D- ja sillä pääsee läpi. Ja koska mä oon palauttanu kaikki tehtävät ja muut niin mun arvosana oli aiemmin B+ joten se saattaa ehkä tippua C:hen (hupsis), mutta inhosin tota kurssia ihan hirveesti ja nää ei kuitenkaan mitenkään vaikuta mun oikeeseen kouluun Suomessa.
 
Tänään mulla oli government final aamulla ja kuoro sen jälkeen. Governmentissa kysymykset ei ollu liian vaikeita, mutta en ihan aina ymmärrä niitä. Kokeen jälkeen otettiin ryhmäkuva, sitte kuva luokan vaihtareista yhessä ja yksitellen. Kuoro finalsissa meiän opettaja tilas meille tacot burrito locosta ja syötiin niitä ja katottiin sound of musicia.
 
Huomenna meillä on taas minimum day ja päästään aikasin kotiin. Koulun jälkeen mun pitää mennä verizonille kyselemään miksi mun kännykkä ei toimi. Tai se toimii mutta se ei hyväksy mun tilinumeroa joten en pysty saamaan sinne lisää rahaa ja ilman rahaa se ei toimi. Mun pitää myös mennä Targetiin tai jonneki ostamaan vihko, koska Jasmin on tehnyt itelleen tosi hienon scrap bookin tästä sen puolesta vuodesta täällä ja mä haluun samanlaisen.
 
Sitte alkaa joululoma. Me vietetään joulu kotona, aattona tulee dadin äiti syömään ja joulupäivänä sen veli ja niitten perhe. Momin äiti ja isäpuoli on juutalaisia ja niitte kanssa meillä on hanukkaillallinen ennen joulua. Tonne illalliselle teen sienisalaattia koska se on mun lempijouluruoka ja nää ei ihan ymmärtänyt kuin hyvää on kun sekottaa sieniä, kermavaahtoa ja sipulia, mutta momin isäpuoli syö kuulemma mitä vaan niin me tehään sitä sille maisteltavaksi. Tosi jännää ku meillä on täällä hanukkaillallinen ja kynttilät ja kaikki :))
 
Oon täällä huomannut, että täällä ei oo samanlaista joulutunnelmaa koko joulukuun niinku suomessa. Täällä joulu tarkottaa sitä että 25 päivä Joulupukki tulee tuomaan paljon lahjoja. Tääl ei oikeesti monet munkaan ikäset ihmiset tiedä et miks jouluu oikeesti vietetään. Eikä monenkaan ihmisen jouluun kuulu mitään uskonnollista. 
 
Enhän toki ole käynyt kurkkimassa, mutta meillä on yhessä huoneessa lakanoitten alla piilossa lahjat ja siellä on aika paljon mullekin. Mulla on veljelle Tatu ja Patu This is Finland -kirja, momille mun tekemät villasukat, pieni aaltomalja ja lahjakortti Starbucksiin (jonka sain EF joulujuhlasta itelleni mutten tykkää kahvista) ja dadille sama aaltomalja, lahjakortti Starbucksiin (jonka sain myös EF partyista, koska mun aluevalvoja luuli etten saanut pakettia kun lähdin niin Jasmin toi mulle toisen paketin kouluun) ja mun omatekemän ruokaohjekirjeen suomalaisista- ja mun lemppariruuista. Tääl on kyllä mun perhe aika nirsoja nii en tiiä kuin paljo ne haluu kokeilla kaikkea epämääräistä suomalaista, mutta saavat ainakin katella mitä kaikkea tykkään syödä.

Tänää leikin veljen kanssa sen leikkihuoneessa ja meillä oli ovi kiinni. Kun myöhemmin oltiin tulossa sieltä pois, niin vanhemmat oli teipannut huoneen oven eteen teippejä ettei päästäis pois :DD Ne tekee aina kaikkia hauskoja juttuja. Ja ne sano mulle että jos pidän salaa bileet niitten kotona tai teen jotain muuta kiellettyä nii ne ottaa mun huoneesta oven pois ja jos teen jotain pientä nii ne kostaa esim peittämällä vessanpöntön elmukelmulla. Muutenki saan täällä nauraa näitten kaikille jutuille koko ajan.
 
Näistä on myös tosi hauskaa kutsua mua aina välillä hainiksi. Ja kun mun toinen nimi on Johanna nii ne sano että jos ne kutsuu mua joskus Heini Juuhanaksi niin se tarkottaa että im in big trouble. (ei niin että oisin mitään isoja ongelmia täällä aiheuttanut enkä aiokaan)


Nyt pitää mennä kattoo criminal mindsia (se tulee täällä joka päivä <3 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti