keskiviikko 24. elokuuta 2011

Hellou

Arvatkaa kuka sai adapter-jutun eilen!! jeejee nyt toimii oma kone ja pystyn laittaa kuvia ja muuta :) ja ku oon kaks viikkoa kirjottanu mun perheen koneella nii huomasin et meinaan koko ajan kirjottaa vahingossa ilman äätä ja öötä.

Eli silloin kun tulin tänne, niin heti tokana päivänä lähdettiin neljän muun vaihtarin kanssa Paso Roblesiin järvelle.

Itävalta, Espanja, Suomi, Australia, Saksa


Sitten lähettiin veneellä järvelle.


Kokeiltiin tota tubingia, se oli tosi hauskaa :))


Ja päästiin ohjaamaan venettä.


Käytiin uimassa.


Ja kokeiltiin vesihiihtoa. Se on oikeesti älyttömän vaikeeta!


Illalla meillä oli beach BBQ jonka jälkeen mentiin Celian kotiin nukkumaan. Niinku oon jo osalle valittanut, niin EF ei saanut mun perheelle kerrottua etten syö punaista lihaa joten oon kiltisti maistellu näitten kaikkia ruokia ja oon edistyny jo niin paljo että enää ei ees okseta ihan joka kerralla.

Aamulla lähettiin seuraavaksi päiväksi vesipuistoon. Meitä oli siellä noin 15 vaihtaria ja tapasin siellä myös suomalaisen pojan. Se oli vasta mun kolmas päivä täällä ja mua alko ihan hirveesti väsyttää aikaeron takia keskellä päivää joten mulla meni vähän ohi mitä me kaikkee puhuttiin niitten kanssa. Mutta sen muistan että parin tunnin jälkeen ei jaksettu enää uida ja mentiin kahvilaan istumaan ja syötiin jotain ja pieni limu oli suomen koossa joku super iso.

Sunnuntaina mentiin vaihtariporukalla Graduate -night clubille jossa oli alle 18-vuotiaiden ilta. Oli tosi hauskaa ja todellakin erilaista kuin mitä oon ennen nähnyt. En tajuu miten nää voi luulla niitten tanssimista normaaliksi. Yöksi mentiin Jes'n luokse Santa Margaritaan.




Seuraavalla viikolla alkoi tiistaina koulu, mutta koska mä en ollut vielä ilmoittautunut niin mun tartti alottaa vasta keskiviikkona. En kyllä jäänyt mistään paitsi, koko viime viikko vaan istuttiin ja kuunneltiin opettajien selitystä mistä en paljoa tajunnut. Nyt ollaan alettu opiskelemaan ja en tiiä onko se yhtään parempi koska ny ne asiat pitäis oikeesti ymmärtää.

Liikka mulla alko kunnolla vasta tänään ja se oli oudoin liikkatunti mitä mul on ikinä ollu! Meillä on tunnit vaan 50 minaa joista menee eka 10 minaa vaatteitten vaihtoon ja lopussa saman verran. Sit sillä puolentunnin tunnilla me vaan venyteltiin ja lopuksi piti juosta tai kävellä kenttä 2 kertaa ympäri. Mä ja saksalainen vaihtari Sarah juostiin se mutta kaikki amerikkalaiset tytöt ja melkeen kaikki pojat vaan käveli ja ne meinas jo kuolla rasitukseen sen takia.. Eli siis liikkatunnilla ei ainakaan tän päivän perusteella saa liikuntaa.


Siinä mä ja mun liikkavaatteet. Aika ihanat ja niitä pitää pitää joka päivä. Tääl on aika kuuma ja toi paita on tosi kuuma! Mut musta on tosi hauskaa että meillä on noi puvut ja ne jää sitte mulle muistoksi. (ne piti ite ostaa 15 dollarilla) Ja toi on muute pienin mahdollinen mitä niil oli mulle antaa. Toi paita on ihan säkki ja shortsit pitää vetää kunnolla ylös mahaan asti että ne on ton pitkät mitä kuvassa eikä jossain nilkoissa. Shortseissa lukee Righetti Physical education ja paidassa suunnilleen jotain samaa plus meiän maskotti Willie Warriorin kuva. En muista  tarkkaan ja noi vaatteet on nyt mun liikkakaapissa koulussa. Ja jouduin uhraa mun sisäliikkakengät ulkokäyttöön koska opettaja sano eilen että ollaan sisällä mut sit oltiinki ulkona ja mul oli vaan balleriinat jalassa. Ja jos käytän noita sitte koululiikassa nii voin jättää noi kouluun ja käyttää kotona lenkkareita. Ei tarvii sit raahata kaikkee kamaa joka päivä mukana. Ja ainii täytyy joku päivä ottaa kuva mun koulutavaroista, näitten kirjat on valtavia ja lisäks tarvii aina kansion, kuorokansion, kyniä ja eväät.

4 kommenttia:

  1. Oii, kuulostaa niin kivalta toi kaikki! Ja taitaa jenkeillä olla vähän huonompi kuntotaso kun täällä :D Meijän luokalle tuli maanantaina italialainen vaihtari ja se opettelee ihan hurjalla vauhdilla suomee ja on iha innoissaan kaikist meijän tavoista :) MISS YOU <3

    VastaaPoista
  2. Hei Heini!<3 Sun liikunta asu on kiva ja susta tulee sen ryhmän tähti jos noi on kaikki noin huonokuntoisia! Ja sun kuvat on ihania!!!!!! Olethan tarkistanut wilman ja nähnyt ryhmämme laadukkaan viestin? :D
    Take care
    Kia

    VastaaPoista
  3. Mun ihana jenkkiliikuntastara-Heini! Vitsiiii salee oot siellä! Ootko jo lukenu mun purkkia :D:D?

    <3 Purkki-täti

    VastaaPoista
  4. heiii jee joo täällä oletetaan et kukaan ei jaksa mitään ja suomes oletetaan et kaikilla on ees joku kunto pohjalla :)) luin joo saksaviestin ja vastasinki jo siihen ja oon myös lukenu purkin ja se on ihana <3 mut voin sanoo et tavallinen arki ei oo ihan yhtä kivaa ja erikoista ku mitä nois kuvissa, ehkä se california-bonus täällä tulee tosta auringonpaisteesta ja illallaki pystyn viel menee lenkille minishortsit ja toppi päällä. en kyl tiiä pystyykö suomeski mut kyl siel kohta kylmä tulee!! :DD

    - Heini

    VastaaPoista