maanantai 29. elokuuta 2011

Welcome party

Viime viikonloppuna tapahtui kaikenlaista ja päivät oli tosi kivat. Lauantaina vietin suomipäivää ensin juttelemalla skypessä ekaa kertaa täälläoloaikana Arlan kanssa ja myös facebookissa muitten kavereitten kanssa. Iltapäivällä tapasin toisen suomalaisvaihtari Rikun, jonka kanssa mentiin club houselle uimaan ja puhuttiin suomea. Oon ollu täällä vasta kolme viikkoa mutta silti tuntui jo tosi tyhmältä puhua suomeksi. Hassu olo ku mikään kieli ei oikeen luonnistu. Meille on kyllä ihan annettu ohjeeksi ettei pariin ekaan kuukauteen saisi käyttää ollenkaan suomea ees facessa tai missään koska jos aina välillä vaihtaa ajatukset suomeksi niin enkku ei loksahda sujumaan. Eli täällä mä rikon meiän vaihtarisääntöjä ja ottelen milloin se mun enkku loksahtaisi kohdalleen.
Tässä on pari kuvaa uimapaikan kyltistä ja aidasta :DD



Sunnuntaina suunnattiin Paso Roblesiin vaihtarien welcome partyihin. Sinne tuli meitä noin 20 vaihtaria perheiden kanssa, paitsi mun perhe koska host iskä oli töissä ja äiti kipeenä. Ja parin muunki perheet puuttui. Siellä uitiin niitten isossa uima-altaassa ja syötiin koko päivä. Aika monet oli tuonut jotain syötävää omasta maastaan tai sitten jotain perus amerikkalaista.




Tos on meiän tervetuliaskakku. Ainoo kuva mikä mulla on siitä on ton kaiken muun keskellä mutta onneks otin sen koska seuraavan kerran ku näin kakun niin se oli jo puoliksi syöty :)


Lopuksi saatiin kaikki omat party bagit missä oli karkkia, EF kynä ja ilmapallo, purkkaa, nuudeleita ja ehkä jotain muutakin kamaa. Tossa ne kaikki kuitenki on mun sängyllä. Mulla on siis tollanen vihree peitto sängyn päällä jota luulin aluks päiväpeitoks koska sen alla on vielä toinenkin peitto mutta nää kerto että niitä kuuluu käyttää molempia ku nukkuu. ja mulla on noitten lisäksi vielä semmonen lämmin peitto millasen nää ostaa aina niitten vaihtareille. Eli mulla on kyllä peitoissa varaa valita minkä kanssa nukkua, ja ihan kivaa on pitää tota yhtä päiväpeittona koska nää kaikki lapset juoksentelee mun huoneessa ja levittää tavaroitaan mun sänkyyn ja muutenki aina makoilee siellä nii saan illalla kätevästi kaikki tavarat kipattua pois ja lakanat millä kukaan muu kun minä ja meiän kissa ei oo nukkunut :)

4 kommenttia:

  1. uu toi kuulostaa kivalta((: ja puhu mielummin ainaki mulle suomee. mä haluun ton kakun!!:D -neeaa

    VastaaPoista
  2. oon samaa mieltä neean kaa et mullekki voit puhuu suomee, ku suomi on varmaa ainoo kieli mikä on loksahtanu paikollee mun kohalla!! ja hiii, kuulostaa kivalta noi sun ohjelmat siellä:)) varsinki toi missä mainitaa mun nimi;) hihiii, have fuuuun:D -aaärälaa

    VastaaPoista
  3. Hahah joo kirjotan teille suomeks ku ette yhtään haluu tukee mun sopeutumista ja kielitaidon kehitystä :DD noeiii mä en kestä itekään jos en saa yhtään käyttää suomee. Kyl sitä tääl huomaa et suomi onki ihan kiva kieli..

    VastaaPoista
  4. Kaukaa näkee joskus paremmin lähelle ; )

    VastaaPoista