perjantai 5. elokuuta 2011

The last week in Finland

Ihan pian mun lähtö koittaa ja joudun jättämään tänne kaikki mun ihanat kaverit ja muut mulle tärkeät asiat. Ei ole ihan helppoa aikaa ollut, koska olen vuoron perään joutunut sanomaan heipat kaikille kavereille, jännittänyt tulevaa vuotta ja stressannut pakkaamisesta, lentämisestä ja kaikesta muusta mahdollisesta. Onneksi lähtemistä helpottaa se, että mulla on siellä ihana perhe odottamassa ja paikka näyttää tosi kivalta. Vaikka tiiän että ei se ole se paikka mikä tekee vuodesta hyvän, niin on mun silti hanakalina hetkinä paljon helpompi asennoitua positiivisesti lähtöön, kun kohteena on mun ykköstoive ja haaveiden täyttymys Kalifornia, jonne oon aina halunnut, eikä mikään kylmä ja sateinen kylä jossakin kaukana kaikesta.



Tossa kuvassa on EF:n "matkalaukkulappu" ja Travel guide. Mitä enemmän oon lukenut ohjeita lentomatkaa varten tosta vihkosesta, sitä enemmän mua on alkanu jännittää koko lentäminen ja se eri lentokentillä säätäminen, eikä pelkästään se laskeutuminen, jota pelkään kamalan kivun takia ihan älyttömän paljon. Mulla on tosiaan Frankfurtissa ekassa vaihdossa vain tunnin ja 10 minuutin vaihtoaika, eli hidastelemaan ei kannata jäädä. Ajattelen koko ajan, että eksyn sinne kentälle ja en ikinä pääse perille. Eihän kenellekään oikeasti niin ole käynyt eikä käy mullekaan, mutta aika epävarma oon silti kaikesta miten siellä kentällä pitää toimia. Losissa mulla on onneksi neljä tuntia aikaa säätää rauhassa.
 
Pakkaamista olen aloittanut sen verran, että oon laittanu matkalaukkuun sellasia vaatteita ja muuta mitä varmasti otan mukaan. Sitten mulla on huoneessa ehkä-pinoja ja semmosia pinoja mistä saatan vielä käyttää joitain vaatteita. Tänään levitin ne kaikki mun lattialle, jotta voin kohta alkaa karsimaan mitä en otakaan mukaan, koska epäilen suuresti kaikkien mun suunnittelemien vaatteitten mahtumista matkalaukkuun. Tuliaisetkin vie aika paljon tilaa, varsinkin muumikulhot, jotka pakkasin niin että paketti näyttää ihan omatekemältä pommilta.

Sitten se mun viimeinen viikko, joka on vielä vähän kesken :) 4 yötä olisi vielä jäljellä..

Viikko sitten perjantaina mä ja mun kaveri pidettiin leffa- ja jutteluilta. Oikeestaan ei edes jaksettu katsoa leffaa kokonaan, mutta katottiin sitten yks jakso mun suosikkisarjaa criminal mindsia :) Lauantaina päivällä jouduttiin sanoa heippa vuodeksi, koska Ella lähti isoseksi leirille, eikä enää keretä nähdä ennen mun lähtöä :( Ei ollut helppoa jättää yhtä parhaista ystävistä.


Sunnuntaina kävin mun kaverin läksiäisissä. Tiia lähti jo pari päivää sitten vaihtoon Michiganiin. Onneksi meiltä koulusta lähtee aika monta vaihtoon, niin on paljon kivempi palata takaisin, kun täällä on jotkut muutkin samassa tilanteessa, eikä tarvii ihan yksin aloittaa taas kaikkea alusta koulussa vuotta nuoremman ikäryhmän kanssa. Alla olevassa kuvassa ollaan koko porukka ja sitä seuraavassa vaan me vaihtarit :)




Maanantaina menin Annan luokse yöksi. Hyvä leffa, hyvää ruokaa ja hyvää seuraa! Käytiin myös kuntoilemassa maanantai-iltana combatissa ja tiistaiaamuna pilateksessa. Ne olikin sitten mun viimeiset ryhmäliikuntatunnit Suomessa. Omalla salilla kävin viimeisen kerran jo viikko sitten ja laitoin jo jäsenkortinkin vuodeksi tauolle.




Combatin jälkeen vähän ninjailtiin...



Illalla menin vielä viimeistä kertaa ennen vuoden taukoa iskän kanssa kiipeilemään. Tai eihän sitä tiedä jos mulla jenkeissä olisi siihen mahdollisuus jossain, mutta näillä näkymin tämä oli nyt vika kerta ennen pitkää taukoa :(


Keskiviikkona oli mun ja Arlan cookiepäivä! Eli koska oli keksiviikko, leivottiin meiän yhteiselle kaverille Kialle synttärikeksejä. Askarreltiin myös hieno kortti seittemän(toista) vuotiaalle :)
Kun oltiin koko päivä kierretty kaikki mahdolliset tenniskentät läpi ja odotettu että lasten tenniskurssi loppuu, pääsin Arlan kanssa pelaamaan ekaa kertaa elämässäni kunnollista tennistä!


Siinähän minä ja mun yksityinen tennisvalmentaja. En kuulemma ollut ihan huono ja osasin lyödä sillä mailalla. Aika hyvä juttu, koska siellä Santa Mariassa on se clubhouse, jossa on myös tenniskentät.
Kun tennistunti loppui, lähettiin open kanssa vähän muihin puuhiin:


 
Torstaina oli hauska päivä Arlan ja Kian kanssa. Ensin istuskeltiin ja juteltiin ja otettiin kuvia, sitten mentiin Keravalle salille jolla käyn tankotanssiin! Mä olen käynyt siellä jo aika pitkään, Arla kerran ja Kia oli muuten vaan luonnonlahjakkuus, joten aivan huipputanssijaporukka oltiin :) Tämä oli viimeinen kerta kun siellä salilla kävin sisällä. Harmittaa kyllä ihan älyttömästi sekin että joudun pitämään tankotanssista ja kaikesta muusta siellä taukoa. Tunnin jälkeen junailtiin takaisin Helsinkiin.





Pidettiin sinkkuelämää 2 -ilta, eli jatkoilta sinkkis ykköselle. Taas kerran hyvä leffa, hyvä ruoka ja hyvä seura!


Yöllä juhlittiin Kian synttärit ja kun aamulla herättiin, oli taas Kian synttäripäivä! Lähettiin sitten aamupäivällä kaupungille päin ja jouduin hyvästelemään nyt myös Arlan ja Kian molemmat. Kian lähdön jälkeen kyllä itketti ja taisivat muut matkustajat metrossa hiukan ihmetellä mua ja Arlaa. Yksi tuli jopa tarjoomaan meille limupulloa jos se piristäisi meitä, kävi kuulemma ihan ostamassa sen meitä varten :DD

Päivää lähdin jatkamaan Neean ja Jeminan kanssa shoppaillen ja käytiin syömässä meidän koulun lähellä olevassa subwayssa, jossa tuli viime kouluvuoden aikana kovasti käytyä :) Oli tosi hauska päivä ja vielä hauskempaa oli se, että vielä ei tarvinnut vuodeksi erota, vaan nähdään vielä maanantaina kun tehdään jotain yhdessä meiän kouluryhmän kanssa.



Huomenna jos ei hirveä sade yllätä niin mennään perheen kanssa särkänniemeen. Sunnuntaina käyn moikkaamassa mummit ja papat, pesen pyykkiä ja pakkaan loput kamat. Maanantaina näen vielä kavereita kun meidän 10i ryhmän porukkaa tavataan. Sitten on jo se lähtö..

1 kommentti:

  1. OLIPAS SOMA TEKSTI<333 MEILLÄ OLI IHAN PARAS PÄIVÄ/ILTA/YÖ/PÄIVÄ!!!!

    VastaaPoista