tiistai 23. elokuuta 2011

Homework time

Ettei kukaan vaan luule olevansa mulle kateellinen, niin tässä on muutama kysymys mun tän päiväsistä US government läksyistä. Niitä oli yhteensä 7, ja 8 sivua täysin mun ymmärryksen ylittävää tekstiä luettavana. Plus enkkuun piti selittää 30 kirjallisuustermiä ja oli erittäin hauskaa selittää semmosia sanoja enkuksi joita en osaa selittää ees suomeksi. Ja sitten matikasta tuli 3 tehtävää joista osasin nolla uuups...
Mutta siis tässä vähän teille pohdittavaa:
- explain this comment: much of the thought upon which present-day democratic government rests began as a challenge to the theory of the divine right of kings
- explain how the language of the Preamble reflects the idea of the social contract
- what is the purpose of a constitution

Eilen meillä oli matikassa kilpailu niitten palapelipalojen kanssa kuka tekee eniten erilaisia geometrisiä kuvioita ja mä ja mun pari voitettiin se :) en tajuu miten se oli niin vaikeeta amerikkalaisille. Koulussa oon alkanu tajuu jo paremmin mutta noi läksyt on aika vaikeita ja yleensä ees sanakirja ei auta. Tänään tein noita US government läksyjä yheksästä kymmeneen host dadin kanssa ku olin jo ite tehny niitä yli tunnin päivällä. En sit enää viittiny sanoo et itse asiassa en kyllä tajuu matikkaakaan ja en varmaa olis enää tajunnu enkun kielisestä puheesta mitään. Enkun sanaselitys oli kahen päivän urakka ja siinä meni melkeen kolme tuntia. Tänää oon siis vaan opiskellut ja eilen opiskelin ja kävin juoksulenkillä.

Kuorossa me ollaan opeteltu nuottien nimiä mikä on älyttömän tylsää koska osaan ne jo, mutta meillä on siihen hyvät muistisäännöt joita ainakaan mä en oo ennen kuullut, eli (kun käytetään g avainta) niin viivoille tulee nuotit Every Good Boy Does Fine eli EGBDF ja niitten väliin FACE. Meillä on noista koe huomenna. Ihme jos joku ei osaa, ollaan nimittäin käyty noita läpi joka ikinen tunti..

Viikonloppuna oli host siskon synttärit. Syötiin isolla sukulais- ja tuttavaporukalla ravintolassa ja oltiin koko päivä shoppailemassa. Olis ollut vielä kivempaa jos ei tarttis maksaa kaikkea itse. Mun mielestä ostin tosi paljon vaatteita mut mun molemmat siskot osti viel enemmän.

Sunnuntaina mentiin ostaa sille siskolle synttärilahjaksi uus tv. Se oli tosi tylsä päivä koska en tajuu elektroniikkaenkusta mitään ja me oltiin tolla reissulla koko päivä. Muuten en olis lähteny mukaan mut tarttin lukon liikkakaappiin ja mustia mustekyniä enkkuun. Eilen mä olin ekaa kertaa yksin kotona kun muut oli soccer treeneissä ja aaa se oli ihan mahtavaa ku kerranki oli hiljaista ja rauhallista. Jeii seuraava futispäivä on torstainaaa :))

2 kommenttia:

  1. Shoppailuuu<3 Tuo US goverment vaikuttaa kamalalta, joten olen iloinen puolestasi kun kärsit siitä vain yhden vuoden!

    VastaaPoista
  2. iha hulluja noi kysymykset :D Oii, shoppailu kuulostaa mahtavalta <3

    VastaaPoista