perjantai 7. lokakuuta 2011

Ur so funny 'cos ur so crazy

Host veli sanoi ton mulle kun meillä oli eilen vähän villi ilta kun vanhemmat ei ollut kotona. Otettiin sisarusten kanssa irvistelykuvia ja tehtiin pyramidi olkkarin lattialle (mun venähtäneen jalkani kanssa ups). Sitsisko otti myös pari kaverikuvaa musta ja Justin Bieberistä. En oo muistaakseni viel laittanu kuvaa mun huoneesta, mutta jaan siis bieberfanin kanssa (ja jaan huoneen siis myös Justin Bieberin, Hannah Montanan ja High school musical näyttelijöitten kanssa). Ei ihan tunnu mun huoneelta. Ja tossa on vaan ovi:


Kerron nyt vähän pidemmästä ajasta mitä erikoista tai vähemmän erikoista on tapahtunut täällä kun en ole kauheesti mun arjesta kertonut. Oon kirjottanut vaan koulusta tai cross countrysta.
Pari viikkoa sitten menin kirkon nuorten tapahtumaan, missä oli kaikenlaista tekemistä nuorille.



Kävin kiipeilemässä, pelaamassa guitar heroa ja näin paljon kavereita koulusta. Ja Amerikan tyyliin siellä oli ilmaiseksi tarjoolla nachoja, popcornia ja pizzaa. Siellä oli myös jotain uskonnollista ohjelmaa, mutta ihmisiä oli niin paljon ja istuin kavereitten kanssa tosi kaukana lavasta, niin en kuullut oikeen mitään enkä ymmärtänyt mitä ne sanoi.

Meillä on koulussa vaihtareille ja vaihtareitten kanssa olemisesta kiinnostuneille jenkeille oma club, jonka kanssa ollaan tehty kaikenlaista hauskaa. Yksi kerta käytiin keilaamassa Rancho bowlissa, jonka jälkeen mentiin in 'n outiin syömään, joka on Califonian erikoisuus. Se on siis hampurilaispaikka ja mä en kyllä maistanut mitään erikoista niitten hamppareissa, mutta tota paikkaa ei muualta löydy. Sinä päivänä oli saksalaisella Simonilla synttärit, joten mentiin vielä ostamaan kaupasta kakku, joka syötiin kaupan parkkipaikalla. Lopulta alkoi sitten kakkusota, jossa vaiheessa mä ja 5 muuta jotka oltiin Jojon kyydillä, lähettiin kotiin.


Itävaltalainen Jasmin, minä ja slovekialainen Ema


Simonin synttärikakku

Täällä on tosi hauskaa kun tosi monilla kavereilla on oma auto. Mäkin aloitan luultavasti ens viikolla autokoulun. Eka pitää mennä hakee kirjallinen opiskelumateriaali ja sitten opetella se. Teoriakokeen jälkeen saan alkaa opetella ajamaan host iskän kanssa näitten autolla. Huh huh näillä on kaks jättikokosta autoa, olis kivempi vähän pienemmällä alottaa..


Yksi lauantai käytiin Santa Barbarassa shoppailemassa, syömässä ja leffassa kattomassa leijonakuningas :) SB oli tosi kiva kaupunki ja itse asiassa oon menossa sinne uudelleen huomenna. Tossa kuvassa on meiän porukka, Jasmin Itävallasta, Maddi ja Cali Jenkeistä ja Therese Norjasta. Sitten oli mukana vielä Danielle, joka on ottamassa kuvaa.

Joka perjantai on football game. Se ei oo aina meiän koululla, joten jos se on jossain muualla, niin ei mennä katsomaan ja jos on kotipeli niin mennään katsomaan. Tai ei me sitä peliä melkeen ollenkaan seurata. Se kestää aina noin kaks tuntia ainakin, koska siinä on neljä erää jotka kestää 12 minuuttia, mutta aina kun ne kaatuu kasaan, niin kello pysäytetään. Oon jo vihdoin alkanut tajuumaan että mitä ne siinä yrittää tehdä ja tärkein ohje on että kun omalla joukkueella on pallo niin sitten kannustushuudetaan ja jos toisilla on pallo niin silloinkin pitää huutaa. Ja jos oma joukkue saa pisteitä niin pitää huutaa tosi kovaa.



Noi kuvat on Righetti vs. St Joes pelistä. Se on täällä vuoden tärkein peli, niinkuin varmaankin kerroin viime postauksessa. Siitä kirjotettiin lehdissä pitkään ennen peliä ja koulussa siitä tehtiin tosi iso juttu, kun meillä oli se spirit week ja rallyja ruokatauolla ja kaikki opettajat joka päivä jaksoi puhua siitä että pitää muistaa käyttäytyä ja säilyttää koulun maine. Ja us govssa meiän piti kirjoittaa Big game -runo, mistä sai extra credit pisteitä. Mun meni jotenki näin:
St. Joes is gonna be bad,
then they are all sad.
Righetti is gonna play,
St. Joe is will pray.
Then Righetti is all happy,
and St. Joes is only crappy.
(huomaa joo että mun on "olen vaihtari ja en osaa enkkua" tasoa)

Viime viikonloppuna menin host iskän, kaikkien neljän lasten ja niitten kolmen kaverin kanssa Guadalupe beachille. Siellä on kuvattu Pirates of caribbean 3 leffaa ne kohtaukset, missä Jack Sparrow on "kuollut" ja on hiekkarannalla ihan sekopäisenä ja ne muut merirosvot menee pelastamaan sen. Eli olen käynyt samalla rannalla kuin Johnny Depp, Orlando Bloom, Keira Knightley ja kaikki muut :)

Tuolla mäen päällä menee tie, missä oli kuvausryhmän autot ja muut kamat.

Tuolta Jack Sparrown laiva tulee kun ravut kuljettaa sitä.


Megan, Landon, minä ja Kaitlyn. Me nähtiin tuolla meressä uimassa merileijona!!


Löydettiin tommonen iso hiekkadyyni ja hypittiin sieltä alas.

Torstaisin mulla on kokkauspäivä ja tänä torstaina tein mun perheelle täytettyjä lettuja. Host veli jäi mun kanssa kahdestaan kotiin ja meillä oli tosi hauskaa kun se auttoi mua leipomaan. Ei ollut kyllä tällä kertaa ihan helppo juttu, olin ihan pulassa noitten kanssa kun lettujen paistaminen ei meinannut millään onnistua ilman että ne jää paistinpannuun kiinni tai repeää käännettäessä, ja sitten en oikeen kerennyt samaan aikaan paistaa lettua, sekottaa kastiketta ja kuskuskattilaa. Ja lopulta kun olin rullannut kaikki hienosti valmiiksi uuniin laitettavaksi, niin en löytänyt juustoraastetta mistään ja jouduin laittamaan parmesaania mikä ei ole yhtään hyvää. Ja huomasin että parmesaani ei sula uunissa.. Mutta hyvää oli näitten mielestä täällä ja toiveissa olisi että teen niille ens kerralla pelkkiä lettuja :)





Torstaina otettiin myös vähän kuvia computer applications tunnilla koulussa Aylinin kanssa. Ollaan tehty siellä koko viikko donitseja adobe illustrator - ohjelmalla ja en oikeesti kestä enää ku joka ikiselle nonparellille pitää lisätä gradient ja drop shadow ja inside glow ja kaikki maholliset asetukset mistä ei oo mitään hajuukaan mitä ne mahtaa olla suomeks.


 
Tuolla taustalla näkyy Aylinin donitsi (ruskee) ja toi pinkki me kopioitiin google kuvahausta et Aylin voi näyttää sitä opettajalle ja sanoo et se teki sen. Ku tarkotus on tehä mahdollisimman oikeen näköisiä donitseja :)

Lauantaina cross country meetissä kun tulin maaliin mua sattui ihan kauheesti vasempaan jalkaan polven yläpuolelle. Sitten se kuitenkin vähän helpotti ja juoksin treeneissä maanantaina, mutta tiistana sattui taas. Torstaina menin trainerin eli meiän koulun oman urheilulääkärin luokse, joka sanoi että mun koko lihas on venähtänyt. Sain siihen jotain sähköimpulssihoitoa ja tommosen siteen. Se sähköjuttu oli tosi hauskaa ja se helpotti kipuun heti. Mun jalkaan pistettiin neljä semmosta läpyskää ja sitten sähkövirta kulki niitten välillä mun jalan sisällä. Se tuntu tosi hassulta. Kävin impulssihoidossa myös seuraavana päivänä ja maanantaina taas uudelleen. 



Tänään perjantaina meillä oli field trip: Hancock college career exploration day. Se oli niinku college-opiskelu messut missä oli joka alalle oma koju. Mä en mitä luultavimmin tule koskaan Jenkeissä collegessa opiskelemaan, joten mua ei kauheesti kiinnostanut niitten info siellä, mutta sain joka kojusta paljon karkkia, lyijäreitä, kuulakärkikyniä (kaikki mustia), vesitatuointeja, tarroja, muistilappupapereita, huulirasvaa, viivottimia ja vaikka mitä hauskaa tavaraa.



Matkaan lähdettiin koulubussilla. Pääsin sen kyytiin tokaa kertaa elämässäni :)



Kävin ottaa kuvat poliisiauton ja ambulanssin kanssa ja niihin pääsi molempiin sisälle!



Siellä ambulanssin luona pääsi kokeilemaan elvyttämään nukkea. En oo ikinä ennen päässyt kokeilemaan ja se oli tosi hauskaa.



Noi sähköjutut näyttää muute samoilta ku ne mitkä liimataan mun jalkaan ku meen hoitamaan venähdystä.

Tommonen nuori mies mua ohjeisti ja sain painella ja antaa sille happea semmosella pumpulla ja sit sain vielä herättää sen henkiin sähkökoneella! Hehe olin ihan innoissani siellä ja sitte ku olin lopettanu, niin joku nainen tuli kysymään multa että saako se kysyä multa pari kysymystä ku näytin olevan niin innoissani elvyttämisestä. Sanoin että joo ja sitten se vei mut sinne sivuun ja äääks mun pitikin vastata sen kysymyksiin kameran edessä ja se näytetään tänä iltana uutisissa. Voi eiiiiii. Oon kyllä tosi ylpee kun ymmärsin kaikki kysymykset ja pystyin myös vastata niihin. Vaikka oli vaikeet ohjeet, piti vastata niin että vastaus sisälsi kysymyksen (miksi olet kiinnostunut ensihoitajan ammatista? olen kiinnostunut ensihoitajan ammastista, koska...). Ja lopulta ei ne sitten ikinä ees saanut selville että mä olen vaihtari enkä amerikkalainen. Tai saattoi ne vähän ihmetellä mun nimeä ja suomiaksenttia (joka on mun kavereitten mielestä tosi sexy).

Tosta tuli mieleen että mun interior design kavereitten mielestä oon kaikista söpöin vaihtari, koska sanoin niille että mulla on päänsärky jalassa (kun en osannut sitä tunnetta muuten kuvailla) ja kun mun oli pitänyt lisätä yks niistä facekaveriksi ja olin unohtanu nii sanoin jotain että upsis niin ne nauraa sille vieläkin. Ja kun annoin niille salmiakkia maistettavaksi niin söin sitä ite ja sanoin niille että this is so namiii, silleki ne nauraa vieläki. Ja ne haluu aina kuulla mikä on happy birthday suomeksi ku sanoin sen kerran yhelle niistä ku sillä oli synttärit ja se oli niitten mielestä tosi hauskaa.

Back to field trip, saatiin siellä ilmaseksi lounas.


Tänään cross country treeneissä mun sähkötyksen jälkeen Jon tuli sanomaan mulle että haluaa puhua mun kanssa treenien jälkeen. No sitten puhuttiin ja se pyysi mua sen kanssa homecoming danceen! Jon on tosi kiva aina cross countryssa ja mulla on tosi hauskaa sen kanssa, joten on tosi kiva mennä sen kaa sinne tansseihin :) Aluks meiän piti mennä kaikkien vaihtarityttöjen kaa kaveriporukalla, mutta nytten mulla on pari, Jasminilla on pari ja Theresellä on pari. Joten nyt en oikee tiiä että millasella porukalla me ollaan menossa, koska kuitenkin luultavasti jollain porukalla eikä ihan pelkästään kahdestaan.

Nytten illalla söin ekaa kertaa elämässäni sushia ja ei ees ollut niin pahaa kuin oon aina kuvitellut. Huomenna meen Santa Barbaraan shoppailemaan kattomaan josko löytyisi Homecoming mekko (parempi ois löytyy) ja sunnuntaina meen Kaylan kanssa Santa Maria malliin shoppailemaan ja vaan oleilemaan. Sunnuntaina voisin myös leipoa vähän pullia tai mokkapaloja. Nekin on namiiiii

Tänään on ollut kyllä niin kiva päivä että tällaisina päivinä kyllä muistaa miksi tänne tuli lähdettyä, tai että mitä tunnetta täältä tulin hakemaan. Vaikka ikävä on kyllä Suomen ystäviä <3









PS. sunnuntaina 2 kk täällä!

Ja pakko vielä kertoo että kirjotin tätä tänää melkeen kolme tuntia ja odotin että tää maailman hitain kuvienlatausohjelma toimii ja säädin ja säädin joten toivottavasti tykkäätte :)

4 kommenttia:

  1. Tämä oli ihana!!<3 Sun sähköhoidot kuulosti aika jännältä :D

    VastaaPoista
  2. oi ihanaa kuulla noita juttuja! ja voiei yritä kestää justin bieberin ja kumppaneiden kanssa :D

    VastaaPoista
  3. nii toi sähköjuttu kuulostaa hauskalta ja varsinki se et pääsit uutisii:DD mut ps. mikä toi kuva on jossa mulla on toi bussilippu suussa???:DDD

    VastaaPoista
  4. Hihii kiitti kaikki. Ja arla se on mun arkiston aarteita. Oikeesti yllättyisit ku näkisit kaikki mun kuvat susta. Mäki yllätyin

    VastaaPoista